Nästa års färg är rosaskimrande

PUBLICERAD: 10 december 2010
UPPDATERAD: 10 december

honeysuckle_webPantone utser en gång om året nästa års färg och nu har turen kommit till 2011 års färg. Enligt Pantone blir det Honeysuckle, eller kaprifol på svenska.

Enligt företaget är den rosaskimrande färgen en källa för energi och får oss att ta oss an vardagens utmaningar. Den inger även tillit och mod, menar man.

Enligt Pantone har deras färgprognoser, som nu är inne på sitt tionde år, påverkat produktutveckling och köpbeslut i en rad branscher, som mode, inredning och industridesign.
Tidigare Pantone Color of the year:

PANTONE 15-5519 Turquoise (2010)

PANTONE 14-0848 Mimosa (2009)

PANTONE 18-3943 Blue Iris (2008

PANTONE 19-1557 Chili Pepper (2007)

PANTONE 13-1106 Sand Dollar (2006)

PANTONE 15-5217 Blue Turquoise (2005)

PANTONE 17-1456 Tigerlily (2004)

PANTONE 14-4811 Aqua Sky (2003)

PANTONE 19-1664 True Red (2002)

PANTONE 17-2031 Fuchsia Rose (2001)

PANTONE 15-4020 Cerulean (2000)

Läs vidare

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.

PXL_20240530_121951472.MP

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.

Primotek 1

Marabu går grönt med ny certifiering

Nyligen blev bläcktillverkaren Marabu certifierad enligt Greenguard. En märkning som visar att en produkt testats och utvärderats för att uppfylla stränga gränser för kemikalieutsläpp. Ett budskap som Marabu trycker på under Drupa.

Marabu 4

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong