Bring Citymail vill utmana med ny teknik

PUBLICERAD: 26 januari 2011
UPPDATERAD: 14 november
Mats Forsberg, vd, Bring Citymail.
Mats Forsberg, vd, Bring Citymail.

Bring Citymail har investerat i ny teknik från Pitney Bowes för att komma in på marknaden för osorterade försändelser.

Enligt Bring Citymail har de idag en marknadsandel av försorterade brev på 17 procent. Samtidigt står osorterade brevvolymer för cirka 30 procent av de totala brevvolymerna i Sverige.

– Det ligger i vårt DNA att ständigt utmana och finna nya vägar. Med denna nya teknik kommer vi att kunna erbjuda ett mervärde till existerande kunder, men även vinna nya, säger Mats Forsberg, vd Bring Citymail.

Pitney Bowes nya maskin planeras vara färdig för bruk hos Bring Citymail i juni 2011.

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)