Print 2011. Gröna papper hos Antalis.

PUBLICERAD: 11 februari 2011
UPPDATERAD: 14 november
Lars Wiklund visar Antalis produkter.
Lars Wiklund visar Antalis produkter.

Green selection har blivit ett välkänt samlingsnamn på Antalis satsning på gröna material och grön hantering.

– Här på Print 2011 strävar vi efter att visa bredden på Antalis sortiment, säger Lars Wiklund, Antalis. Det är inte bara tryckpapper vi idag kan erbjuda. Antalis packaging är ett exempel, folier av olika slag ett annat. Lightboard har blivit en viktig och B2-brandklassad produkt i sortimentet. Det finns i lager, färdig för tryckning, i tjocklekarna 5, 10 och 14 mm.  Som råvara lagerhåller vi Lightboard i tjockleken 40 mm.

Den ökande användningen av textilmaterial for reklamtavlor i stora format, gör att Antalis kan erbjuda väv i 100 procentig polyester, i maxinmalt 3 meters bredd och i två olika vävtyper, canvasvävning och poplinvävning, vilka har olika egenskaper som lämpar sig för olika tillämpningar.

Läs vidare

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

PrintVis levererar omedelbara CO2-beräkningar

PrintVis, den molnbaserade plattformen för administration inom den grafiska industrin, har tillkännagett ett strategiskt partnerskap med CarbonQuota för att integrera automatiserade CO2-beräkningar i sin lösning för tryckhantering.

Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

PS Nordic utvecklar nya affärsområden

Skyltkoncernen PS Nordic breddar verksamheten med elinstallationer, entreprenad och fler typer av montage. 

PS

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong