Konceptet Drupacube återkommer till Drupa 2012, men då i närmare samarbete med Drupa Innovation Park. Precids som förra gången är det applikationerna som står i centrum.
– Vi slår ihop Drupacube och Drupa Innovation Park, både fysiskt och konceptuellt, säger Manuel Mataré, projektledare, Drupa. Drupacube flyttar samtidigt till hall 7A, bredvid Drupa Innovation Park-hallen i hall 7.
Själva ramverket för Drupacube är trycksaker för marknadsdriven kommunikation. Och enligt Drupa handlar det om att kunna visa marknadschefer, reklambyråmedarbetare, förmgivare med mera hur trycksaken fungerar på olika marknader och i olika kontexter.
– Bredden i de behov som målgruppen har kommer att matchas av bredden i det som Drupacube-utställarna visar. Varje morgon hålls en konferens på ett tema, till exempel en tidskriftsdag, en bokdag och en dag för dialogbaserad marknadsföring, säger Manuel Mataré.
Mer information finns på Drupacubes webbplats.