Samarbetar för bättre DR-produktion

Heidelberg har tillsammans med leverantörerna Kodak och Popp tagit fram en lina för produktion av personaliserad direktreklam som ska uppfylla allt starkare krav på selektering och segmentering.

Stahlfolder Flexomailer, som lösningen heter, använder inkjethuvuden i form av Kodak Prosper S10 och en perfektormodul från Popp. En integrerad kamera scannar av QR-koder på varje enskilt utskick för att säkerställa att trycket matchar mottagaradress.

Enligt Heidelbergs chef för efterbehandlingslösningar, Thomas Kirschke, är den främsta nyttan med den kombinerade lösningen att de snabba inställningstiderna medger kostnadseffektiv produktion. Dessutom är lösningen avgörande för företag som vill uppfylla krav på mer specifik selektering, menar han.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Lackat och klart för arkmatad inkjet

Canon har i samarbete med Plockmatic tagit fram en sömlös integration mellan Canons arkmatade digitala tryckpressar i varioPRINT iX-serien och Plockmatics DigiCoater Pro 400 HD LED efterbehandlingsmaskin. Kombinationen ska göra att kunderna kan producera högkvalitativa uv-lackade produkter i hög hastighet i ett automatiserat flöde.

Publicerat av: