Adresserat med i mätningar

PUBLICERAD: 19 december 2011
UPPDATERAD: 19 december
Eva-Lotta Laurin, vd, Swedma. FOTO: Jenny Unnegård.

Adresserad direktreklam, ADR, kommer från och med årsskiftet att ingå i de reklammätningar som TNS Sifo redovisar varje månad. Det kommer att ge större möjlighet att utvärdera och kombinera ADR med andra mediekanaler, menar branschorganisationerna SWEDMA och Sveriges Annonsörer.

– Tillsammans med branschaktörerna har vi under en längre tid verkat för att kunna leverera ADR-siffror till marknaden och nu är vi i mål, säger Eva-Lotta Laurin, nytillträdd vd för SWEDMA, intresseorganisationen för direktmarknadsföring.

Med den utvecklade statistiken får marknadschefer och byråer en mer heltäckande bild av ADR-investeringarna, menar man. Nyordningen kan bidra till att rita om kartan över Sveriges medieinvesteringar, precis som skedde när oadresserad direktreklam, ODR, togs med 2005.

– Det här är en utveckling i rätt riktning, som vi tycker är viktig för våra medlemmar, de svenska annonsörerna, säger Anders Ericson, vd för Sveriges Annonsörer.

Läs vidare

Så kan det smarta tryckeriet skapas

Heidelberg kom till Sign&Print Scandinavia för att mässa om "The Smart Print Shop", men även berätta om maskinnyheten Versafire LP. 
Heidelberg

Kodak stärker Prinergy i version 10

Kodak fortsätter att förbättra prestanda, funktionalitet och säkerhet för deras arbetsflödesprogram.
Kodak

Storsatsande Visutech: "Det ligger rätt i tiden"

Visutech slog på stora trumman på årets Sign&Print Scandinavia med dubbla montrar. Inte minst för att visa produktnyheterna hos nya samarbetspartnern Fujifilm.
Visutech 1

Alvöen bjöd på flera nyheter

En butiksskylt med diamantpolerad logga, en kub med mönster i ett svart stenliknande material och ett specialtillverkat båtfönster. Det var några exempel på spännande applikationer som Alvöen visade upp i sin monter.
Alvöen 4

Senaste nytt

Nya kontakter och leads resultatet av mässan

Det fanns en hel del att gå vidare med för de företag som som deltog på Sign&Print. Många av bolagen vittnade om många nya bekantskaper och leads att arbeta vidare med.
mässcollage

Glassbjudning gav samtal om H-trycks behållare

H-tryck tog med sig glassmaskinen till Sign&Print-mässan till många besökares glädje. Det var så klart en bra ice breaker för att få igång samtalet med kunderna om till exempel de glassbägare de producerar för 1-3 kulor.
890D8DCE-330D-4DD5-9B69-08AA07508539_1_100_o

Folier.se hjälper nystartade bolag komma igång med textiltryck

Folier.se säljer maskiner och material för att göra det mesta inom tryck i allmänhet och textiltryck i synnerhet. De tog bland annat med sig Secabos rulle till rulle-skärbord för DTF till Sign&Print-mässan.
DSC_4677

Så kan det smarta tryckeriet skapas

Heidelberg kom till Sign&Print Scandinavia för att mässa om "The Smart Print Shop", men även berätta om maskinnyheten Versafire LP. 
Heidelberg