SWEDMA samarbetar internationellt

PUBLICERAD: 23 januari 2012
UPPDATERAD: 23 januari

SWEDMA ingår nu officiellt partnerskap för Guldnyckeln med den internationella reklam- och marknadsföringstävlingen Echo Awards. De som vinner guld vid Guldnyckeln den 22 mars 2012 är därmed direktkvalificerade till semifinalen i årets upplaga av International Echo Awards.

Under det senaste året har det pågått ett intensivt förändringsarbete med Guldnyckeln, dels för att öka jämförbarheten och tydligheten, dels för att göra tävlingen mer internationell till sin karaktär. Det är det senaste som nu får sin slutliga utdelning, när SWEDMA, intresseorganisationen för direktmarknadsföring, för sin nu 30-åriga tävling Guldnyckelns del sluter ett samarbetsavtal med den amerikanska organisationen DMA och deras internationella tävling Echo Awards.

Det nya samarbetet går under namnet International ECHO Awards Alliance Partnership och effekten för dem som tävlar i svenska Guldnyckeln är att de som vinner guld anses vara av sådan kvalitet att de direkt blir kvalificerade för semifinal i den internationella systertävlingen.

– Det här är riktigt kul och visar tydligt den internationella höjd Guldnyckeln nu utvecklats till, säger Marianne Lager, SWEDMAs informationschef och projektansvarig för Guldnyckeln.

Även om samtliga guldvinnare i Guldnyckeln direkt kommer att vara kvalificerade för ECHO Awards, krävs en särskild anmälan av den som vill få chansen att vinna pris också internationellt. SWEDMA kommer i samband med Guldnyckeln 2012 att informera om hur en sådan tävlingsansökan går till och vilka kriterier som gäller för deltagandet.

Guldnyckeln 2012 äger rum på Globen Annexet i Stockholm den 22 mars. Mer information om tävlingen och den tillhörande inspirations- och kunskapsdagen finns på Guldnyckelns webbplats.

 

Läs vidare

Kongsberg Ultimate: "Det snabbaste skärbordet på marknaden"

Skärbordstillverkaren Kongsberg Precision Cutting Systems var stolta över att deras Kongsberg Ultimate hade utsetts till ”Best Wide Format Cutting Solution” i EDP Awards i samband med en ceremoni på Drupa.

PXL_20240530_121951472.MP

"Solida lösningar som tål hög belastning"

En helautomatisk linje med linjär motor för skärning av skivor i exempelvis wellpapp, en uppgraderad etikettstans med laser och skärbord i olika storlekar. Det är något av det Jwei visade under Drupa.

Primotek 1

Marabu går grönt med ny certifiering

Nyligen blev bläcktillverkaren Marabu certifierad enligt Greenguard. En märkning som visar att en produkt testats och utvärderats för att uppfylla stränga gränser för kemikalieutsläpp. Ett budskap som Marabu trycker på under Drupa.

Marabu 4

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1

Senaste nytt

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150