Uppmärksammas åter för miljöengagemang

PUBLICERAD: 27 januari 2012
UPPDATERAD: 27 januari

Ricoh listas för åttonde året i rad som ett av världens bästa företag på hållbar utveckling enligt utvärderingen Global 100. 2012 års Global 100-företag meddelades under det årliga World Economic Forum i Davos, Schweiz.

– Att för åttonde året i rad utses som ett av världens hundra mest hållbara företag är ett mycket starkt erkännande av vårt engagemang för hållbarhet, säger Tom Wagland, Ricohs miljöchef. Det är också en eloge till en företagskultur som har haft hållbarhet i fokus i över 30 år. 2005 satte vi tuffa mål för att minska vår miljöpåverkan och vi är på god väg att lyckas med att 2050 ha minskat vårt CO2-utsläpp med 87,5%. Samtidigt lägger vi ner stor kraft på rådgivning inom hållbarhet som hjälper våra kunder att minska sina kostnader för dokumenthantering samtidigt som de minimerar effekterna på miljön.

Global 100 är idag en av de mest omfattande utvärderingarna av företags hållbarhet, där 4000 företag analyseras och sedan listas de 100 storföretag som väljs ut som världens mest hållbara. Listan över 2012 års Global 100 meddelades på Corporate Knights bankett under World Economic Forum i Davos, Schweiz.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Högpresterande inkjetpress i strålkastarljuset hos Kodak

Kodak kommer visa upp en mängd produkter som är konstruerade för att hjälpa tryckerier att bli mer lönsamma när branschen förändras.
Kodak_drupa-2024-booth_

Alvöen förstärker teamet efter ökad orderingång

Alvöen är inne på sitt femte verksamhetsår i Sverige och utvecklingen har gått i snabb takt. Nästa steg är att stärka serviceteamet och utöka lokalerna utanför Borås. 
alvoen_kennethnilsson ver 2

Vilda maskinnyheter från Ricoh

Med en drake, en örn och en jaguar låter Ricoh besökarna få en virtuell och högteknologisk naturupplevelse i österländsk miljö i sin monter på Drupa.
webb-ricoh

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke