Utbilda dig i direktmarknadsföring

PUBLICERAD: 21 mars 2012
UPPDATERAD: 21 mars

Den svenska intresseorganisationen för direktmarknadsföring, Swedma, har tagit fram en utbildning för dig som vill bli auktoriserad DM-ansvarig.

Utbildningen är till för dig som arbetar med direkt och interaktiv marknadsföring. När du arbetar med resultatdrivande marknadsföring ställs du dagligen inför situationer där det krävs juridisk kunskap, inte minst när du arbetar med relativt nya kanaler som mobil, e-post och internet. Du måste vara väl förtrogen med såväl de rättsregler som de etiska normer som påverkar vardagen för en modern marknadsförare. Både i Sverige och inom EU.

Tentamen görs i form av hemtentamen, som sänds ut omkring en vecka efter genomförd utbildning. Den ska vara slutförd och inlämnad cirka två veckor efter avslutad utbildning. Inlämningsdatum meddelas under utbildningens första dag.

Utbildare/föreläsare är Axel Tandberg, chefsjurist Swedma; Advokat; Carl-Anders Svensson, Konsultbyrån för Marknadsrätt, och Eva-Marie Åkesson, Åkesson Advice.

_______________________________________________________________
FAKTA OM UTBILDNINGEN

• Datum & tid: 24 april – 25 april | 09:00–17:00

• Plats: SWEDMA, Linnégatan 9-11, Stockholm

• 
Tillgänglighet: Öppet för alla

• Pris exkl moms: Medlem 12 900 kr. Associerad 14 500 kr. Övriga 18 500 kr.

• Mat & dryck: Ingår.

• Sista anmälningsdag: 17 april.

• 
Arrangör: Swedma.

• Övrigt: Anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till annan person inom företaget.

Senaste nytt

Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

Boka in den 7–9 oktober 2025 i kalendern redan nu. Då är det återigen dags för den största mässan och mötesplatsen i den grafiska branschen: Sign&Print Scandinavia på Kistamässan i Stockholm.

SPS kollage
Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

SPG erövrar nytt tryckeri

40 anställda får gå när produktionen flyttas.

Screenshot
SPG erövrar nytt tryckeri

Bording gör miljonförluster

Bording har beslutat att lägga ner stora delar av sin produktion i Sverige, vilket Sign&Print tidigare rapporterat om. Nu har siffrorna för 2024 släppts och bolaget visar en förlust på nästan 4,9 miljoner kronor.

1750154275161
Bording gör miljonförluster

Nu är utomhusreklam mätbart

Inbyggda 3D-sensorer kan tillsammans med AI-analys mäta hur många som passerar både tryckt och digital utomhusreklam och hur länge de tittar.

Skärmavbild-2025-07-01-kl.-10.33.07
Nu är utomhusreklam mätbart

Läs vidare

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1
MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Cloudlab vill hjälpa tryckerierna med e-handel

Tyska Cloudlab Solutions är en etablerad leverantör av web-to-print-lösningar inom både tryck och förpackning. Med nya versionen X3 tar företaget hjälp av AI när det gäller bland annat design och prissättning.

Cloudlab
Cloudlab vill hjälpa tryckerierna med e-handel

Rullskrivare med helt ny inkjetteknologi

Mutoh har utvecklat en inkjetskrivare med Fujifilms AQUAFUZE-teknologi med ett nytt vattenbaserat UV-bläck. Denna visas under Drupa tillsammans med bland annat Direct-to-Object-skrivaren XpertJet 1462 som precis vunnit en EDP Award.

Mutoh 1
Rullskrivare med helt ny inkjetteknologi

Heidelberg breddar med inkjet-portfölj

Den stora nyheten i Heidelbergs Drupa-monter var lanseringen av deras två nya inkjetpressar som de marknadsför i samarbete med Canon, men under eget namn och i egen förpackning. Därmed kommer de två maskinerna att heta Jetfire 50 respektive 75, vilket speglar formaten B3 och B2.

heidel_01
Heidelberg breddar med inkjet-portfölj