Utbilda dig i direktmarknadsföring

PUBLICERAD: 21 mars 2012
UPPDATERAD: 21 mars

Den svenska intresseorganisationen för direktmarknadsföring, Swedma, har tagit fram en utbildning för dig som vill bli auktoriserad DM-ansvarig.

Utbildningen är till för dig som arbetar med direkt och interaktiv marknadsföring. När du arbetar med resultatdrivande marknadsföring ställs du dagligen inför situationer där det krävs juridisk kunskap, inte minst när du arbetar med relativt nya kanaler som mobil, e-post och internet. Du måste vara väl förtrogen med såväl de rättsregler som de etiska normer som påverkar vardagen för en modern marknadsförare. Både i Sverige och inom EU.

Tentamen görs i form av hemtentamen, som sänds ut omkring en vecka efter genomförd utbildning. Den ska vara slutförd och inlämnad cirka två veckor efter avslutad utbildning. Inlämningsdatum meddelas under utbildningens första dag.

Utbildare/föreläsare är Axel Tandberg, chefsjurist Swedma; Advokat; Carl-Anders Svensson, Konsultbyrån för Marknadsrätt, och Eva-Marie Åkesson, Åkesson Advice.

_______________________________________________________________
FAKTA OM UTBILDNINGEN

• Datum & tid: 24 april – 25 april | 09:00–17:00

• Plats: SWEDMA, Linnégatan 9-11, Stockholm

• 
Tillgänglighet: Öppet för alla

• Pris exkl moms: Medlem 12 900 kr. Associerad 14 500 kr. Övriga 18 500 kr.

• Mat & dryck: Ingår.

• Sista anmälningsdag: 17 april.

• 
Arrangör: Swedma.

• Övrigt: Anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till annan person inom företaget.

Läs vidare

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Senaste nytt

Mycket DTF men inte så mycket AI på FESPA

FESPA-mässan är slut för den här gången och förväntningarna inför Drupa ökar. Sign&Print pratade med Kim Harris på Vikiallo om vilka trender han såg på mässan.
Fespa

V-Tab har gått i konkurs

Tryckerikoncernen V-Tab har gått i konkurs. 150 anställda är berörda.
FotoJet-(64)

Ingen sammanslagning med PWA – SBPR kan läggas ner

Den kommunicerade sammanslagningen av profil- och promotionföreningarna SBPR och PWA är ingen sammanslagning. Rent teknisk kan SBPR läggas ner samtidigt som PWA byter namn och öppnar upp för en ny typ av medlemmar. 
Roger-Nilsson

Zünd visar automatisering med robotar

Robotarna blir allt mer avancerade och Zünds skyltlösningar erbjuder skylttillverkare betydande möjligheter till effektivitet.
zund-fespa_01