Utbilda dig i direktmarknadsföring

PUBLICERAD: 21 mars 2012
UPPDATERAD: 21 mars

Den svenska intresseorganisationen för direktmarknadsföring, Swedma, har tagit fram en utbildning för dig som vill bli auktoriserad DM-ansvarig.

Utbildningen är till för dig som arbetar med direkt och interaktiv marknadsföring. När du arbetar med resultatdrivande marknadsföring ställs du dagligen inför situationer där det krävs juridisk kunskap, inte minst när du arbetar med relativt nya kanaler som mobil, e-post och internet. Du måste vara väl förtrogen med såväl de rättsregler som de etiska normer som påverkar vardagen för en modern marknadsförare. Både i Sverige och inom EU.

Tentamen görs i form av hemtentamen, som sänds ut omkring en vecka efter genomförd utbildning. Den ska vara slutförd och inlämnad cirka två veckor efter avslutad utbildning. Inlämningsdatum meddelas under utbildningens första dag.

Utbildare/föreläsare är Axel Tandberg, chefsjurist Swedma; Advokat; Carl-Anders Svensson, Konsultbyrån för Marknadsrätt, och Eva-Marie Åkesson, Åkesson Advice.

_______________________________________________________________
FAKTA OM UTBILDNINGEN

• Datum & tid: 24 april – 25 april | 09:00–17:00

• Plats: SWEDMA, Linnégatan 9-11, Stockholm

• 
Tillgänglighet: Öppet för alla

• Pris exkl moms: Medlem 12 900 kr. Associerad 14 500 kr. Övriga 18 500 kr.

• Mat & dryck: Ingår.

• Sista anmälningsdag: 17 april.

• 
Arrangör: Swedma.

• Övrigt: Anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till annan person inom företaget.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Textiltryck utan för- och efterbehandling

Epson lanserar nu Monna Lisa ML-13000, en direct-to-fabric-skrivare som kan printa direkt på tyget i en enda process utan separat för- eller efterbehandling.
ML-13000 ver 2

Horizon vänder blad med tre nya samarbeten

Efterbehandlingsleverantören Horizon skriver nya kapitel med tre färska samarbeten. Nu kan de hjälpa tryckerier från tryck till färdig bok i både mjuk- eller hårdpärm.
FotoJet-(82)

Helautomatiskt skärsystem som förflyttar gränserna

Elitron bjuder under Drupa in till en förhandstitt på den uppgraderade Kombo TAV – ett anmärkningsvärt framsteg inom digital skärteknik.
elitron_01

Mjukvarusamarbete för bättre flyt

ECO3 och eProductivity Software (ePS) har ingått ett strategiskt partnerskap med målet att ta automationen hos tryckerierna till nästa nivå.
ECO3 ePS