Utbilda dig i direktmarknadsföring

PUBLICERAD: 21 mars 2012
UPPDATERAD: 21 mars

Den svenska intresseorganisationen för direktmarknadsföring, Swedma, har tagit fram en utbildning för dig som vill bli auktoriserad DM-ansvarig.

Utbildningen är till för dig som arbetar med direkt och interaktiv marknadsföring. När du arbetar med resultatdrivande marknadsföring ställs du dagligen inför situationer där det krävs juridisk kunskap, inte minst när du arbetar med relativt nya kanaler som mobil, e-post och internet. Du måste vara väl förtrogen med såväl de rättsregler som de etiska normer som påverkar vardagen för en modern marknadsförare. Både i Sverige och inom EU.

Tentamen görs i form av hemtentamen, som sänds ut omkring en vecka efter genomförd utbildning. Den ska vara slutförd och inlämnad cirka två veckor efter avslutad utbildning. Inlämningsdatum meddelas under utbildningens första dag.

Utbildare/föreläsare är Axel Tandberg, chefsjurist Swedma; Advokat; Carl-Anders Svensson, Konsultbyrån för Marknadsrätt, och Eva-Marie Åkesson, Åkesson Advice.

_______________________________________________________________
FAKTA OM UTBILDNINGEN

• Datum & tid: 24 april – 25 april | 09:00–17:00

• Plats: SWEDMA, Linnégatan 9-11, Stockholm

• 
Tillgänglighet: Öppet för alla

• Pris exkl moms: Medlem 12 900 kr. Associerad 14 500 kr. Övriga 18 500 kr.

• Mat & dryck: Ingår.

• Sista anmälningsdag: 17 april.

• 
Arrangör: Swedma.

• Övrigt: Anmälan är bindande men platsen kan överlåtas till annan person inom företaget.

Läs vidare

Storsatsande Visutech: "Det ligger rätt i tiden"

Visutech slog på stora trumman på årets Sign&Print Scandinavia med dubbla montrar. Inte minst för att visa produktnyheterna hos nya samarbetspartnern Fujifilm.
Visutech 1

Alvöen bjöd på flera nyheter

En butiksskylt med diamantpolerad logga, en kub med mönster i ett svart stenliknande material och ett specialtillverkat båtfönster. Det var några exempel på spännande applikationer som Alvöen visade upp i sin monter.
Alvöen 4

”Länge sedan vi sålde så mycket på en mässa”

Mimakis rullbaserade DTF-printer var hett stoff i Signcoms monter under Sign&Print Scandinavia. Under mässan offentliggjordes även en annan rykande färsk nyhet från Mimaki: en print and cut-skrivare med UV LED i 330-serien.
2D96C53C-971F-4488-A861-63CD0E74549A_1_100_o

Print Supplies hoppas på succé i grannlandet

Live-wrapping och flera produktnyheter stod i rampljuset i Print Supplies monter. Den norska fullserviceleverantören gör i och med sin medverkan på Sign&Print Scandinavia entré på den svenska marknaden.
Print Supplies

Senaste nytt

Kunden kan byta wrapmaterial på bilen med några klick

Den stora nyheten hos Spandex var det nya 3D-designprogrammet Zeno. Den prenumerationsbaserade tjänsten låter kunden testa olika wrappingmaterial och färger i datorn innan köparen bestämmer sig.
DSC_4662

Storsatsande Visutech: "Det ligger rätt i tiden"

Visutech slog på stora trumman på årets Sign&Print Scandinavia med dubbla montrar. Inte minst för att visa produktnyheterna hos nya samarbetspartnern Fujifilm.
Visutech 1

Alvöen bjöd på flera nyheter

En butiksskylt med diamantpolerad logga, en kub med mönster i ett svart stenliknande material och ett specialtillverkat båtfönster. Det var några exempel på spännande applikationer som Alvöen visade upp i sin monter.
Alvöen 4

Riso satsade allt på ett starkt kort

Riso lät sin nya snabba bläckstråleskrivare Riso Valezus T1200 spela den självklara huvudrollen i sin monter. Tillverkaren vill fylla ett hål på marknaden utanför segment som laser och toner. Det var första gången som modellen T1200 visades för den skandinaviska publiken.
DSC_4959