Fotoklok vinner igen

PUBLICERAD: 28 maj 2012
UPPDATERAD: 28 maj

Tidningen Fotosidan Magasin har testat åtta leverantörer av fotoböcker på den svenska marknaden för att se hur bra de är. Resultatet visar att Fotoklok från Skene och Blurb från USA är bäst i test.

– Detta är andra gången vi vinner ett stort test, Förra gågen vann vi Kamera & Bilds test och nu Fotosidan Magasin, det visar att vi är en aktör att räkna med, säger vd Tomas Hammarström.

När tidningen Fotosidan Magasin valde att testa fotoböcker tog de fasta på fem egenskaper: bokkvalitet, bildkvalitet, programvara, leveranstid och valuta för pengarna. Med högsta betyg för sin bildkvalitet och bäst omdöme för en programvara som både är ”pedagogisk och rolig” utsågs Fotokok till delad förstaplats i testet.

– Kvalitet är A och O, vi jobbar ständigt med att förbättra våra böcker och att bli utsedd till bäst i test av fotosidan betyder mycket för oss, Fotoklok är det enda företaget i testet som producerar sina böcker i Sverige, det visar att även Sverige kan, säger Tomas Hammarström.

Fotoklok.se är en av de nyaste aktörerna på marknaden och har levererat fotoböcker sedan 2010. Fotoklok drivs av företaget markbladet digitaltryck och printshop. Böckerna trycks i HP indigo 5500.

 

Testet publiceras i Fotosidan Magasin nummer 3, 2012.

 

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)