Utmanar Ipad

Läsplattekriget går nu in i en ny fas när Microsoft släpper sin utmanare.

Microsoft Surface är en ny platta i bredbildsformat (16:9). Plattan har en skärm på 10,6 tum, vilket är något större än Apples Ipad.

Surface kommer att släppas i två modeller, en med ARM-processor som använder operativsystemet Microsoft RT, och en med tredje generationens Intel Core-processor, med Windows 8 Pro. Windows RT kan fås med antingen 32 eller 64 Gb och Windows 8 Pro med 64 eller 128 Gb. Windows RT har en HD-skärm, medan Windows 8 Pro-modellen Full HD-skärm.

Själva chassit är resultatet av en process som Microsoft kallar VaporMg, en kombination av aluminiumlegering, kemisk process och formgjutning. I chassit har man integrerat en fot för när man vill använda kameran eller se på video. Foten går att stoppa in i chassit när den inte används.

En smart funktion är Touch Cover, ett tre millimeter tjockt skärmskydd som är tryckkänsligt. Det gör att du ska kunna använda det som tangentbord. Touch Cover ansluts magnetiskt med Surface. Det finns även ett skydd som heter Type Cover, med ett mer traditionellt tangentbord.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: