Vad tycker du fungerar bäst?

PUBLICERAD: 20 september 2012
UPPDATERAD: 20 september

Juryn i Svenska Publishingpriset har nu beslutat vilka digitala lösningar som ska nomineras till årets pris. Här presenterar vi listan, så att du lätt kan se vad som är bäst på den svenska marknaden just nu.

Juryn har sagt sitt genom att nominera. Nu är det du som bestämmer vilka av de nominerade som ska prisbelönas. När du gått igenom listan, kan du avge dina röster här:

http://sppriset.se/publik-rostning/

Vinnarna avslöjas sedan på den stora branschdagen den 14 november i Stockholm. Då hålls parallellt eventen Print at Work och Publishingdagen. Det blir en dag med nära 1000 deltagare, ett 20-tal företag som visar upp sig, ett antal föredragshållare och en fest där över 40 vinnare koras och det avgörs vem som får Stora Publishingpriset 2012.

Här anmäler du dig till dagen

Men börja med att gå igenom nedanstående. Låt dig inspireras och rösta sedan på:
http://sppriset.se/publik-rostning/

På bild: Juryn 2012 för Svenska Publishing-Priset – avdelningen Digitalt: Björn Karlsson, Ulrik Södergren, Peter Ollén (ordförande), Lillemor Bulukin (ständig sekreterare), Mijo Balic, Caisa Ekenäs (projektledarassistent), Emma Johannisson, Oskar Schmidt.
FOTO: ANNA AXELSON

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)