Stockholmstryckeri får en pärla till projektledare

PUBLICERAD: 1 oktober 2012
UPPDATERAD: 1 oktober

Vitt Grafiska stärker upp försäljningsavdelningen med Per-Åke Holmberg, som inom den grafiska branschen kanske är mer känd som Pärlan.

– För att kunna hantera vår bredd måste man vara en tusenkonstnär, säger Dag Wassberg vd på Vitt Grafiska. Jag känner honom sedan länge och vet att vi får in ett enormt kunskapskapital i företaget.

Pärlan drev tidigare det familjeägda tryckeriet Esshå Tryck som han tog över efter sin far innan han för fem år sedan sålde till S-M Ewert som han också jobbat för fram tills nu.

– Jag är mer eller mindre både gjord och född bakom en press, konstaterar han med glimten i ögat. Jag har hållt på med tryck i hela mitt liv och det är det jag kan bäst.

Sin nya tjänst tillträdde Pärlan i augusti och även om han kan branschen på sina fem fingrar innebär ett byte av arbetsplats alltid en hel del nya intryck.

– Det som slagit mig hitills är att allt finns under ett tak och det centrala läget som gör att vi kommer nära våra kunder och snabbt kan svänga förbi med provtryck. Vi jobbar trots allt med fysiska produkter.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)