Har du svårt att få lönsamhet när du trycker visitkort? Här är ett tips som i USA gör att tryckerierna dubblar priset på visitkort.
Programvaran Vizibility hjälper dig att skapa en qr-kod och en landningssida för varje visitkort. På landningssidan finns all kontaktinformation om personen som gav dig visitkortet.
Via ett enkelt gränssnitt fyller kunden själv i telefonnummer, e-postadress, Linkedin-, Facebook- och Twitter-kontakt etc. Alla som sedan får visitkortet kan scanna detta med en vanlig qr-kodsläsare och direkt få upp all information i sin telefon. De kan även med ett klick få all information om övriga medarbetare i den organisation som visitkortets ägare arbetar för.
Har hållit på i tre år
– Affärsmodellen är väldigt enkel, berättar James Alexander, som hoppade av från Adobe och startade bolaget Vizibility för tre år sedan.
– Tryckeriet betalar 1000 dollar om året och sedan kan de lägga upp hur många kunder och hur många visitkort som helst.
Allt är en molntjänst, så det tar ungefär tio minuters instruktion innan tryckeriet självt kan vara igång med systemet.
På vizibility.com kan du testa och bli kund.
Om du producerar de nya visitkort som har ett rfid-chips i mitten, så kan det givetvis också läsas med det nearfield kort som sitter i nästan alla smartphones utom Apples. Då behöver du inte gå via en qr-kodsläsare utan kan bara dra visitkortet mot telefonens baksida.