Molnetlösning för visitkort

PUBLICERAD: 9 oktober 2012
UPPDATERAD: 9 oktober

Har du svårt att få lönsamhet när du trycker visitkort? Här är ett tips som i USA gör att tryckerierna dubblar priset på visitkort.

Programvaran Vizibility hjälper dig att skapa en qr-kod och en landningssida för varje visitkort. På landningssidan finns all kontaktinformation om personen som gav dig visitkortet.

Via ett enkelt gränssnitt fyller kunden själv i telefonnummer, e-postadress, Linkedin-, Facebook- och Twitter-kontakt etc. Alla som sedan får visitkortet kan scanna detta med en vanlig qr-kodsläsare och direkt få upp all information i sin telefon. De kan även med ett klick få all information om övriga medarbetare i den organisation som visitkortets ägare arbetar för.

 

Har hållit på i tre år

– Affärsmodellen är väldigt enkel, berättar James Alexander, som hoppade av från Adobe och startade bolaget Vizibility för tre år sedan.

– Tryckeriet betalar 1000 dollar om året och sedan kan de lägga upp hur många kunder och hur många visitkort som helst.

Allt är en molntjänst, så det tar ungefär tio minuters instruktion innan tryckeriet självt kan vara igång med systemet.

vizibility.com kan du testa och bli kund.

Om du producerar de nya visitkort som har ett rfid-chips i mitten, så kan det givetvis också läsas med det nearfield kort som sitter i nästan alla smartphones utom Apples. Då behöver du inte gå via en qr-kodsläsare utan kan bara dra visitkortet mot telefonens baksida.

 

 

Läs vidare

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Det händer på årets Fespa-mässa

När Fespa Global Print Expo återvänder till Amsterdam RAI i mars så är det med välkända inslag som Sustainability Spotlight och World Wrap Masters, men även med nyheter som rör digital signage, personalisering och ett initiativ för att minska spillet.
Fespa kollage

Milstolpen: 300 sålda DTF-skrivare

Mimakis första DTF-skrivare släpptes för nästan exakt ett år sedan. Nu har antalet sålda maskiner i EMEA-regionen passerat 300 enheter.
TXF-150-75

Senaste nytt

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2