Printley blir Brand Factory

PUBLICERAD: 19 oktober 2012
UPPDATERAD: 19 oktober

Tryckeriföretaget Printley införlivas nu helt och hållet i profileringskoncernen
Brand Factory. Den
gamla profilen lämnas helt och juridiskt övergår Printley i Brand Factory-koncernen vid 
årsskiftet.

– Vi ser förväntansfullt fram emot att övergå i Brand Factory och är övertygade om att
 det kommer att gynna oss, våra kunder och våra samarbetspartners, säger Printleys vd 
Lars Kjellberg. Vår nya organisation blir en komplett leverantör av visuell 
kommunikation som hjälper våra kunder genom varumärkets livscykel.

Införlivningen av Printley görs i samband med att Brand Factory förtydligar sin
 organisation i fyra nya affärsområden: Branding, Communication, Retail & Display och 
Industrial. Branding ägnar sig åt varumärkesprofilering, Communication fokuserar på
 butikskommunikation och utomhusreklam, Retail & Display hanterar priskommunikation 
i butik, medan Industrial arbetar med produktmärkning.

Läs vidare

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

Tåligare utskrifter med nya imagePROGRAF

Canon släpper nya modeller i två av sina serier med storformatsskrivare, imagePROGRAF GP respektive PRO. Bland nyheterna kan nämnas förbättrad ljusbeständighet och reptålighet. 
LC10_GP6600S_PFP2_CEL_660x372

Artificiell intelligens avgörande för företagens överlevnad

Den kommande tiden kommer vi att titta närmare på hur artificiell intelligens (AI) implementeras i redan befintliga grafiska lösningar. Vad kan AI göra, vilka behov fyller det och vilka möjligheter och utmaningar öppnar det på sikt.
FotoJet-(45)

Tror på succé för högblank wrapfolie

I våras lanserade 3M fyra wrapfolier i 2080-serien med högblank finish. Under hösten har ytterligare åtta kulörer lagts till, bland annat nyanser som Envy Green och Deep Space.
KAO HG 2

Senaste nytt

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2