Ett dussin kändisar i nästa års lyxkalender

PUBLICERAD: 19 november 2012
UPPDATERAD: 19 november

I sin nya kalender har pappersleverantören Scheufelen fokus på individen, eller mer specifikt, på kända personer som har förändrat världen genom sina idéer och arbete.

Varje månad i Scheufelen-kalendern visar en känd person och dess livsverk från områden som fritid, kultur, politik, idrott, teknik och vetenskap.

Februari har Margarete Steiff som huvudperson. ”Endast det bästa är gott nog för barn” är hennes motto – mycket passande för en person som arbetade hela sitt liv med att producera mjuka leksaker för barn. April fokuserar på Jacqueline Auriol-Douet. 1953 blev hon den första kvinnan att bryta ljudvallen. Juli ägnas åt Marilyn Monroe, medan augusti stoltserar med Gandhi.

Kalendern är producerad på papperet Phoenixmotion, Heaven 42 och Bvs. Självklart är det extra allt som gäller för efterbehandlingen och effekter. Här hittar du allt från foliering och lacker till prägling och perforering.

Endast 3500 exemplar av kalendern trycks. Den kostar100 euro inklusive moms. Ett mindre antal enskilda kalendersidorna finns att köpa för 15 euro vardera. Beställningar kan göras i Scheufelens webbshop från mitten av november.

Läs vidare

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Har Drupa svaren på branschens utmaningar?

Efter en paus på åtta år kan vi på nytt besöka Drupa för att se vad leverantörerna tycker att vi behöver.
drupa24_08

Grafiska företagen kritiserar att staten äger Strålfors

I en debattartikel kritiserar Grafiska Företagens vd Eva Glückman att staten via Postnord äger ett tryckeri, dotterbolaget Strålfors. "Hela syftet med förvärvet av Strålfors var att växa i värdekedjan uppströms och skydda Postnords volymer från konkurrerande distribution".
Eva G Grafiska

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)