Infotrends spår ljus framtid för bläckstråleteknik

PUBLICERAD: 17 januari 2013
UPPDATERAD: 14 november

Infotrends har genomfört en ny studie för att undersöka hur kontorsmarknaden ställer sig till skrivare med bläckstråleteknik. Studien resulterar i en rad rekommendationer hur leverantörer bör prioritera produktegenskaper och identifiera och hantera marknadens viktigaste behov.

Trots den senaste tidens framsteg inom bläckstråleteknik för kontor, fortsätter laserskrivare att dominera kontorsmiljöer världen över. I själva verket uppskattar Infotrends att cirka 73 procent av utskriftsenheterna på kontor under 2011 var laserbaserad. Detta kan jämföras med 27 procent för bläckstråleskrivare.

Branschens uppfattning är att användarna tror att laserskrivare är mest lämpliga för kontorsbruk, medan bläckstråleteknik är bäst lämpad för hem- och mindre företag.

Trots att Infotrends kan se en ljus framtid för bläckstråleteknik i kontorsmiljö, beror detta på hur leverantörerna identifierar och hanterar marknadens viktigaste behov.

För att till fullo dra nytta av den förväntade tillväxten av marknaden för bläckstråleteknik, behöver leverantörerna se till att säkerställa sina insatser både när det gäller produktutveckling, försäljning, marknadsföring samt respons från kunderna från hela världen.

Som en del av denna studie tillfrågade Infotrends cirka 750 befintliga kunder i 15 länder som redan har bläckstråleteknik i kontorsmiljö och 1500 kunder som inte använde bläckstråleteknik.

Resultaten av undersökningen har gjort det möjligt för Infotrends att komma med ett antal tydliga rekommendationer om produktens egenskaper och funktioner som leverantörer av bläckstråleskrivare bör prioritera.

Läs hela studien på…Is Inkjet Printing Technology Ready to Transform the Office Printing Environment? 

Infotrends är världsledande på marknadsundersökningar och en strategisk konsultfirma för digital bildbehandling och lösningar för dokumentindustrin.

Ytterligare information om Infotrends finns på webben på www.infotrends.com

Läs vidare

Signcore bjuder in till öppet hus

Maskinåterförsäljaren fyller ett år. VD Robert Nyblom om:
✔Programmet på Öppet hus ✔Den kaotiska starten ✔Bolagets egen DTF-film

IMG_6172wb

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

Senaste nytt

Signcore bjuder in till öppet hus

Maskinåterförsäljaren fyller ett år. VD Robert Nyblom om:
✔Programmet på Öppet hus ✔Den kaotiska starten ✔Bolagets egen DTF-film

IMG_6172wb

Mystery wrap-tävling orsakade nervösa skratt

Under onsdagen hölls Spandex tävling ”The Spandex Mystery Wrap Competition” på Sign Print & Promotion i Oslo. När det mystiska objektet som skulle folieras blev avslöjat så var det många som drog på smilbanden.

Wrap-4

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus