Fokus på kunden i Apogee Storefront 2.0

PUBLICERAD: 26 november 2013
UPPDATERAD: 26 november

Nästa version av Agfa Graphics Apogee Storefront har landat. Bland nyheterna finns funktioner för variabeldatahantering och möjlighet att hantera olika pappersformat.

Även stödet för e-handel har förbättrats, menar företaget. Med den tätare integrationen mellan Apogee Prepress och nya arbetsflödet Asanti Production ska man eliminera dubbelarbete när man matar in data från civiltrycksproduktionen respektive storformatsproduktionen.

– Apogee Storefront är ett ypperligt exempel på hur Agfa Graphics tar sin kompetens inom arbetsflödesautomatisering och webbportaler till storformatsmarknaden, säger Andy Grant, programvaruchef, Agfa Graphics. Lösningen är ett av de mest kostnadseffektiva sätten för tjänsteleverantörer att dra nytta av ny teknik och marknadsföra sina tjänster till en större målgrupp på nätet.

Apogee Storefront, som nyligen prisade som ”Best web-to-print solution” av European Digital Press Association, har fått förbättrat stöd för e-handel i business-to-business-segmentet. Nu går det bland annat att personalisera adressböcker och skräddarsy domännamn.

Med ny funktionalitet för hantering av variabeldata ska det vara enklare att skapa batchar med personaliserade dokument. Genom att ladda upp ett Excel-ark med kontaktuppgifter eller prisinfo ska trycksaksköpare kunna beställa hela paket med personaliserade visitkort och andra trycksaker.

I version 2.0 kan användare även definiera storleken på de affischer de beställer, varpå Apogee Storefront beräknar priset per kvadratmeter eller kvadratfot. Det ger flexibilitet åt onlinekunderna, menar Agfa Graphics.

Läs vidare

Stora möjligheter med AI – men lika stora utmaningar

I vår artikelserie om artificiell intelligens (AI) i den grafiska industrin har vi nu pratat med Adrian Mayr, produktchef på Müller Martini. De är kända för att tillverka efterbehandlingsutrustning i industriell skala.

Adrian-Mayr-pfc-bearb

MIS-mjukvara speciellt för de mindre tryckerierna

Det molnbaserade MIS-verktyget Nubium är den stora nyheten på årets Drupa hos eProductivity Software (ePS). En produkt som ska göra vardagen enklare för de små och medelstora tryckerierna. 

eProdictivity 1

Cloudlab vill hjälpa tryckerierna med e-handel

Tyska Cloudlab Solutions är en etablerad leverantör av web-to-print-lösningar inom både tryck och förpackning. Med nya versionen X3 tar företaget hjälp av AI när det gäller bland annat design och prissättning.

Cloudlab

HP ingår strategiskt samarbete med Canva

Det AI-baserade designprogrammet Canva har 185 miljoner användare över hela världen. Nu etablerar man ett samarbete med HP.

hp-canva

Senaste nytt

Mystery wrap-tävling orsakade nervösa skratt

Under onsdagen hölls Spandex tävling ”The Spandex Mystery Wrap Competition” på Sign Print & Promotion i Oslo. När det mystiska objektet som skulle folieras blev avslöjat så var det många som drog på smilbanden.

Wrap-4

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Iskall precision när storsäljare får efterträdare

Nya Epson SC-S7100 är en fyrfärgs eco-solventskrivare med bland annat ny teknik för skrivhuvudena och förbättrad produktivitet.

s7100_right-printsample-hires