Nästa version av Agfa Graphics Apogee Storefront har landat. Bland nyheterna finns funktioner för variabeldatahantering och möjlighet att hantera olika pappersformat.
Även stödet för e-handel har förbättrats, menar företaget. Med den tätare integrationen mellan Apogee Prepress och nya arbetsflödet Asanti Production ska man eliminera dubbelarbete när man matar in data från civiltrycksproduktionen respektive storformatsproduktionen.
– Apogee Storefront är ett ypperligt exempel på hur Agfa Graphics tar sin kompetens inom arbetsflödesautomatisering och webbportaler till storformatsmarknaden, säger Andy Grant, programvaruchef, Agfa Graphics. Lösningen är ett av de mest kostnadseffektiva sätten för tjänsteleverantörer att dra nytta av ny teknik och marknadsföra sina tjänster till en större målgrupp på nätet.
Apogee Storefront, som nyligen prisade som ”Best web-to-print solution” av European Digital Press Association, har fått förbättrat stöd för e-handel i business-to-business-segmentet. Nu går det bland annat att personalisera adressböcker och skräddarsy domännamn.
Med ny funktionalitet för hantering av variabeldata ska det vara enklare att skapa batchar med personaliserade dokument. Genom att ladda upp ett Excel-ark med kontaktuppgifter eller prisinfo ska trycksaksköpare kunna beställa hela paket med personaliserade visitkort och andra trycksaker.
I version 2.0 kan användare även definiera storleken på de affischer de beställer, varpå Apogee Storefront beräknar priset per kvadratmeter eller kvadratfot. Det ger flexibilitet åt onlinekunderna, menar Agfa Graphics.