Print förstahandsvalet enligt undersökning

PUBLICERAD: 4 februari 2014
UPPDATERAD: 14 november

En ny undersökning utförd av programvaruutvecklaren Woodwing visar att publicister och marknadsförare idag föredrar en kombination av printbaserade och digitala kanaler för att nå sina publiker.

Majoriteten av de tillfrågade, 59,2 procent, föredrog kanalerna, print, webb, mobil, läsplatta och sociala medier. På frågan om vilken förstahandsval man föredrog svarade 21,6 procent print. Endast 5,6 respektive 4,8 procent föredrog webb respektive mobil som förstahandsval.

Woodwing undersökte även målsättningen med att använda de olika kanalerna. Det främsta målet med att använda sociala medier var att exponera varumärket, något som 71,2 procent av respondenterna svarade. Att interagera med sina kunder kom på andra plats med 64,8 procent. Men sociala medier används även för att hitta nya kunder – 52,8 procent av respondenterna använder sociala medier för att leta nya kunder på befintliga marknader, medan 41,6 procent använder sociala medier för att bryta in på helt nya marknader.

 

 

 

Senaste nytt

Star Wars-effekter i iECHO SKII

iECHO nya skärbord SKII drivs med elektromagnetisk bana. Det gör skärprocessen kort och exakt.

_DSC0247
Star Wars-effekter i iECHO SKII

Primotek gläds åt nyheter från Handtop och JWEI

Återförsäljaren Primotek ser fram emot nya storformatsskrivare och skärbord från Handtop och JWEI. Framför allt jublar de åt en ny exklusiv LED-UV-planskrivare med upp till tio färger.

_DSC0191
Primotek gläds åt nyheter från Handtop och JWEI

Ny kompakt hybrid i strålkastarljuset

HP hade laddat upp med flera nya storformatsnyheter på Fespa. Störst intresse väckte den nya hybridskrivaren 530W.

_DSC0114
Ny kompakt hybrid i strålkastarljuset

Med hög modularitet levererar Zünd det kunden behöver

Zünd visade, med bara två maskiner, bredden i möjligheterna med deras skär- och fräsutrustning.

Screenshot
Med hög modularitet levererar Zünd det kunden behöver

Läs vidare

Vinnarbidragen trycks av Sandstens tryckeri

Varje år arrangerar pappersbutiken Rum för papper en möjlighet för Göteborgs designstudenter att få synas och lyfta fram sina verk. Årets tema har handlat om att genom sin formgivning skänka hopp, som Johanna Svantesson lyckades allra bäst med.

t1
Vinnarbidragen trycks av Sandstens tryckeri

Omtag för Marabu efter Vanguards sorti

Bläcktillverkaren och maskinåterförsäljaren Marabu söker nya partners. Nyligen bestämdes att Vanguard, som tillverkar flatbäddsskrivare, lämnar den europeiska marknaden till förmån för Durst, som äger varumärket.

_DSC0228
Omtag för Marabu efter Vanguards sorti

Här beslagtas produkt under Fespa efter misstänkt brott

Det uppstod oväntad dramatik På Fespa i Berlin efter att Vivid Laminating Technologies juridiska team utfärdade ett förbud med produktionsstopp mot en kinesisk utställare.

Skärmavbild-2025-05-12-kl.-16.38.50
Här beslagtas produkt under Fespa efter misstänkt brott

Hon tar över Big Image

Producenten av textila jätteutskrifter byter vd.

mikaela-min-jpg
Hon tar över Big Image