Vem vinner årets Screen-tävling?

Två av förra årets vinnare i tävlingen Screen.

Två av förra årets vinnare i tävlingen Screen.

Torsdagen den 10 april klockan på Konstfack i Stockholm är det prisutdelning i årets upplaga av Sveriges största affischtävling – Screen 2014. Under eventet blir det även vernissage och föredrag.

Screen 2014 är en årlig affischtävling för Sveriges ledande reklam- och designskolor i syfte att ge studenterna ökad insikt om screentryckets kvalitéer. Vid prisutdelningen tillkännages de tio utvalda bidragen, inklusive en totalvinnare, som juryn anser bäst har fångat temat Metamorfos och dessutom lyft fram screentryckets unika möjligheter i sammanhanget.

De vinnande bidragen har tryckts i en begränsad upplaga och premiärvisas efter prisutdelningen. Affischerna kommer då att kunna förbeställas. Föredrag kommer att hållas under kvällen av Nille Svensson – Keepin’ it real.

Juryn består av Nina Beckmann, Gustav Granström, Helena Leach, Lars Liljendahl och Johan Soovéer.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: