Techkon klara med nytt mätverktyg

PUBLICERAD: 20 mars 2014
UPPDATERAD: 20 mars

techkon_dens_web

Techkon meddelar att de nu byggt klart sitt nästa mätinstrument, Dens. Verktyget är egentligen tre i ett, med två typer av densitometrar och ett högprecisions förstoringsglas för okulär besiktning av tryckta ark.

Dens visar resultat för densitet, punktstorlek och gråbalans på en färgdisplay som är större än på tidigare modeller. Automatisk färg- och gråbalans ska snabba upp mätningarna. Densitometerfunktionerna är dels för trycksaker, dels för film.

En multikanals färgsensor utvärderar mätsignaler, något som ska garantera bättre mätningar, menar man.

 

 

Senaste nytt

Original Tryckeri växer med förvärv

Norrländsk tryckeriaffär får Originalkoncernen att expandera med skyltbolag.

Orginal-b

Color Systems har Roland XP-640 på frukostmenyn

Återförsäljaren Color Systems ordnar ett frukostseminarium med visning av nya storformatsskrivaren Roland TrueVIS XP-640.

DSC_9193

Kodak lanserar högkvalitativt posterpapper

Kodak production satin poster paper, 200gsm är ett bestruket semimatt papper med silkeskänsla som ger skarpa fotografiska bilder.

KODAK-Production-Satin-Poster-Paper-head-beskuren

Grafiska Företagen uppmanar regeringen att sälja Strålfors

Grafiska Företagen menar att ägarförhållandet snedvrider konkurrensen och att Postnords ägande av tryckeriet Strålfors bör avvecklas utan dröjsmål.

Eva-Gluckman-beskuren

Läs vidare

Allt fler grafiska maskiner tar plats på Nordic Profile Fair

Allt fler grafiska tryckföretag ställer ut på profilmässan Nordic Profile Fair i Jönköping. Det gör att det syns allt fler spännande maskiner i montrarna.

DSC_9023

Matiga maskinnyheter under Marabus öppna hus

Maskinåterförsäljaren Marabu utlovar en dag full med inspiration, innovation och nätverkande under sitt öppna hus i Malmö. 

FotoJet---2024-10-29T111739.913

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.

DSC_4436

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?

_MG_2113