200 000 personaliserade böcker i tryckerikampanj

PUBLICERAD: 26 mars 2014
UPPDATERAD: 14 november

lasertryck

Som ett led i en stor reklamkampanj skickar tryckerikoncernen Lasertryck ut 230 000 inbundna och personaliserade böcker till potentiella kunder i hela Skandinavien. Boken innehåller företagets produktkatalog.

– Vi har utformat vår produktkatalog som en inbunden bok med mottagarens namn ingraverat på framsidan. Vi hoppas att detta kommer att skapa ytterligare medvetenhet om våra produkter. Du kastar inte bara en riktig bok – och absolut inte om ditt namn är på framsidan, säger Anders Grönborg, vd på Lasertryck.se AB.

– Vi vet att våra kunder är spridda över alla branscher, och allt från enmansföretag till börsnoterade bolag. Därför måste vi tänka i stora drag när vi adresserar potentiella kunder, och det är vad vi gör med den här kampanjen, säger Anders Grönborg.

Bokprojektet är bara en av flera stora kampanjer som Lasertryck planerar att lansera under året. Man trycker själv alla böcker och den första delen har redan skickats ut. Koncernen har under de senaste åren haft en betydande tillväxt. Under 2012 visade räkenskaperna en intäktsökning med 29 procent, och den positiva trenden har fortsatt under 2013 – i en grafisk industri med tuffa marknadsförhållanden. Reklamkampanjen skal bidra till att 2014 kommer att bli ännu bättre än föregående år och till att stärka bolagets position som det största nordiska digitaltryckeriet.

 

 

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Mystery wrap-tävling orsakade nervösa skratt

Under onsdagen hölls Spandex tävling ”The Spandex Mystery Wrap Competition” på Sign Print & Promotion i Oslo. När det mystiska objektet som skulle folieras blev avslöjat så var det många som drog på smilbanden.

Wrap-4

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Iskall precision när storsäljare får efterträdare

Nya Epson SC-S7100 är en fyrfärgs eco-solventskrivare med bland annat ny teknik för skrivhuvudena och förbättrad produktivitet.

s7100_right-printsample-hires