Som ett led i en stor reklamkampanj skickar tryckerikoncernen Lasertryck ut 230 000 inbundna och personaliserade böcker till potentiella kunder i hela Skandinavien. Boken innehåller företagets produktkatalog.
– Vi har utformat vår produktkatalog som en inbunden bok med mottagarens namn ingraverat på framsidan. Vi hoppas att detta kommer att skapa ytterligare medvetenhet om våra produkter. Du kastar inte bara en riktig bok – och absolut inte om ditt namn är på framsidan, säger Anders Grönborg, vd på Lasertryck.se AB.
– Vi vet att våra kunder är spridda över alla branscher, och allt från enmansföretag till börsnoterade bolag. Därför måste vi tänka i stora drag när vi adresserar potentiella kunder, och det är vad vi gör med den här kampanjen, säger Anders Grönborg.
Bokprojektet är bara en av flera stora kampanjer som Lasertryck planerar att lansera under året. Man trycker själv alla böcker och den första delen har redan skickats ut. Koncernen har under de senaste åren haft en betydande tillväxt. Under 2012 visade räkenskaperna en intäktsökning med 29 procent, och den positiva trenden har fortsatt under 2013 – i en grafisk industri med tuffa marknadsförhållanden. Reklamkampanjen skal bidra till att 2014 kommer att bli ännu bättre än föregående år och till att stärka bolagets position som det största nordiska digitaltryckeriet.