200 000 personaliserade böcker i tryckerikampanj

PUBLICERAD: 26 mars 2014
UPPDATERAD: 14 november

lasertryck

Som ett led i en stor reklamkampanj skickar tryckerikoncernen Lasertryck ut 230 000 inbundna och personaliserade böcker till potentiella kunder i hela Skandinavien. Boken innehåller företagets produktkatalog.

– Vi har utformat vår produktkatalog som en inbunden bok med mottagarens namn ingraverat på framsidan. Vi hoppas att detta kommer att skapa ytterligare medvetenhet om våra produkter. Du kastar inte bara en riktig bok – och absolut inte om ditt namn är på framsidan, säger Anders Grönborg, vd på Lasertryck.se AB.

– Vi vet att våra kunder är spridda över alla branscher, och allt från enmansföretag till börsnoterade bolag. Därför måste vi tänka i stora drag när vi adresserar potentiella kunder, och det är vad vi gör med den här kampanjen, säger Anders Grönborg.

Bokprojektet är bara en av flera stora kampanjer som Lasertryck planerar att lansera under året. Man trycker själv alla böcker och den första delen har redan skickats ut. Koncernen har under de senaste åren haft en betydande tillväxt. Under 2012 visade räkenskaperna en intäktsökning med 29 procent, och den positiva trenden har fortsatt under 2013 – i en grafisk industri med tuffa marknadsförhållanden. Reklamkampanjen skal bidra till att 2014 kommer att bli ännu bättre än föregående år och till att stärka bolagets position som det största nordiska digitaltryckeriet.

 

 

Läs vidare

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Ricoh satsar på AV-lösningar i nytt samarbete med LG

Ricoh och LG ingår ett globalt partnerskap med LG. Genom att kombinera Ricohs kommunikationstjänster med LGs displayprodukter stärker de sin kapacitet inom AV-lösningar på arbetsplatser.
LGE-picture_tcm96-86922

Varslet på By Wind: "Oroligt och ledsamt"

Om förhandlingarna flyter på kan utgången bli klar redan nästa vecka.
gs-facket-by-wind

Senaste nytt

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation. Som ett första steg kommer enheten samla in och återtillverka använda tonerkassetter till nya produkter.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194