200 000 personaliserade böcker i tryckerikampanj

PUBLICERAD: 26 mars 2014
UPPDATERAD: 14 november

lasertryck

Som ett led i en stor reklamkampanj skickar tryckerikoncernen Lasertryck ut 230 000 inbundna och personaliserade böcker till potentiella kunder i hela Skandinavien. Boken innehåller företagets produktkatalog.

– Vi har utformat vår produktkatalog som en inbunden bok med mottagarens namn ingraverat på framsidan. Vi hoppas att detta kommer att skapa ytterligare medvetenhet om våra produkter. Du kastar inte bara en riktig bok – och absolut inte om ditt namn är på framsidan, säger Anders Grönborg, vd på Lasertryck.se AB.

– Vi vet att våra kunder är spridda över alla branscher, och allt från enmansföretag till börsnoterade bolag. Därför måste vi tänka i stora drag när vi adresserar potentiella kunder, och det är vad vi gör med den här kampanjen, säger Anders Grönborg.

Bokprojektet är bara en av flera stora kampanjer som Lasertryck planerar att lansera under året. Man trycker själv alla böcker och den första delen har redan skickats ut. Koncernen har under de senaste åren haft en betydande tillväxt. Under 2012 visade räkenskaperna en intäktsökning med 29 procent, och den positiva trenden har fortsatt under 2013 – i en grafisk industri med tuffa marknadsförhållanden. Reklamkampanjen skal bidra till att 2014 kommer att bli ännu bättre än föregående år och till att stärka bolagets position som det största nordiska digitaltryckeriet.

 

 

Läs vidare

Alvöen breddar utbudet av fräs- och skärmaskiner

Alöven är nu skandinavisk distributör av Kimlas CNC-fräs- och skärbord för industriell produktion. Det ska komplettera de lösningar som företaget sedan tidigare erbjuder från MultiCam. 
CNC Alvöen

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnorth Award kommer nu in i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x

Wackes tror på starkt år – nyanställer tre

Produktmediaföretaget Wackes förstärker organisationen med tre anställda. Detta för att möta en ökad efterfrågan på bolagets produkter och tjänster.
Wackes 1

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
Lessebo Paper

Senaste nytt

Alvöen breddar utbudet av fräs- och skärmaskiner

Alöven är nu skandinavisk distributör av Kimlas CNC-fräs- och skärbord för industriell produktion. Det ska komplettera de lösningar som företaget sedan tidigare erbjuder från MultiCam. 
CNC Alvöen

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnorth Award kommer nu in i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x

Wackes tror på starkt år – nyanställer tre

Produktmediaföretaget Wackes förstärker organisationen med tre anställda. Detta för att möta en ökad efterfrågan på bolagets produkter och tjänster.
Wackes 1

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
Lessebo Paper