Fransmän föredrar print

PUBLICERAD: 14 augusti 2014
UPPDATERAD: 14 november

En studie utförd på uppdrag av franska intresseorganisationen för publicister, Le Syndicat de la Presse Sociale, SPS, undersöker hur fransmännen använder trycksaker respektive digitala plattformar.

Enligt undersökningen svarade 59 procent av deltagarna att de föredrar tryckt information när de ska läsa och förstå något i detalj. 75 procent föredrar onlinekanalerna när det handlar om att snabbt uppdatera sig på en specifik information.

Fransmännen föredrar också papper när de ska spara viktig information, något 40 procent sade sig göra. Det är särskilt intressant när man ser till användningen av smartphones (67 procent) och läsplattor (35 procent) i landet.

SPS medlemsorganisation består av cirka 170 franska publikationer och publicister. Hela rapporten går att ladda ner som pdf här (på franska)

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Mystery wrap-tävling orsakade nervösa skratt

Under onsdagen hölls Spandex tävling ”The Spandex Mystery Wrap Competition” på Sign Print & Promotion i Oslo. När det mystiska objektet som skulle folieras blev avslöjat så var det många som drog på smilbanden.

Wrap-4

Mimaki lanserar två eco-solventskrivare

Mimaki lanserar två nya skrivare i eco-solventserien CJV-200 för skyltmakare.

Skärmavbild-2025-03-10-kl.-15.54.29

Canon-chefen: ”Inkjet rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Iskall precision när storsäljare får efterträdare

Nya Epson SC-S7100 är en fyrfärgs eco-solventskrivare med bland annat ny teknik för skrivhuvudena och förbättrad produktivitet.

s7100_right-printsample-hires