RISO lanserar Print-to-mail-lösning

PUBLICERAD: 14 augusti 2014
UPPDATERAD: 14 augusti

riso_printtomail_web

Skrivarleverantören RISO har utvecklat en lösning som både printar personaliserade utskick och kuvert i fyrfärg samt kuverterar. Kapaciteten ligger på upp till 2200 exemplar per timme, inklusive print, falsning och kuvertering.

– Med vår lösning kan servicebyråer få en utrymmessnål lösning på en liten yta på 2,5 x 2,5 kvadratmeter, som kan skapa postala utskick redo att skickas säger Richard Mattina, RISO.

Print-to-mail-lösningen är baserad på en RISO ComColor 9150 eller 7150 och en nyutvecklad kuverteringsmaskin som heter Wrapping Envelope Finisher. Systemet premiärvisades på Print13 i Chicago förra året och släpps nu kommersiellt.

riso-390x183

Läs vidare

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Färger för screen-, digital- och tampotryck

Färgtillverkaren Marabu lyfter fram några av sina produkter för screen-, digital- och tampotryck på Drupa.
marabu2

Xeikon visar innovationer inom nyckelsegment

Xeikon, som är en del av Flint Group, erbjuder digitala lösningar för såväl den grafiska industrin som förpackningsbranschen. På Drupa visas de senaste innovationerna inom dessa segment.
SV kollage

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)