World Publishing Expo 2014 har avslutats i Amsterdam efter tre hektiska dagar, den 13–15 oktober. Sergio Oliveira, Wan-IFRAs event manager, meddelade att antalet besökare motsvarat tidigare års siffror men att fördelningen i år varit annorlunda.
Allt fler besökare kommer idag från Afrika och Asien, där tidningsmarknaden fortfarande växer.
– Besökare från Afrika och Asien berättar om tillväxt och de är fulla av optimism och goda idéer. Det vill vi gärna dela med oss av, säger Sergio Oliveira.
Kunskapsutbytet fick en väl fungerande och central roll på årets World Publishing Expo. Mässan arrangerades i tre hallar och logistiken var god. Varje hall hade ett tema, en färg och en scen i mitten med välgjorda arrangemang som passade in i hallens respektive tema.
Även utställningsytan motsvarade förra årets tillställning men montrarna tenderar att bli allt mindre. Nya medier och en stor uppsjö av nya företag utmärkte sig i mängden.
De flesta utställarna var nöjda med både besökarnas antal och kvalitet.