World Publishing Expo 2014 höll stilen

PUBLICERAD: 16 oktober 2014
UPPDATERAD: 14 november

Amsterdam RAI/IBC

World Publishing Expo 2014 har avslutats i Amsterdam efter tre hektiska dagar, den 13–15 oktober. Sergio Oliveira, Wan-IFRAs event manager, meddelade att antalet besökare motsvarat tidigare års siffror men att fördelningen i år varit annorlunda.

Allt fler besökare kommer idag från Afrika och Asien, där tidningsmarknaden fortfarande växer.

– Besökare från Afrika och Asien berättar om tillväxt och de är fulla av optimism och goda idéer. Det vill vi gärna dela med oss av​​, säger Sergio Oliveira.

Kunskapsutbytet fick en väl fungerande och central roll på årets World Publishing Expo. Mässan arrangerades i tre hallar och logistiken var god. Varje hall hade ett tema, en färg och en scen i mitten med välgjorda arrangemang som passade in i hallens respektive tema.

Även utställningsytan motsvarade förra årets tillställning men montrarna tenderar att bli allt mindre. Nya medier och en stor uppsjö av nya företag utmärkte sig i mängden.
De flesta utställarna var nöjda med både besökarnas antal och kvalitet.

Läs vidare

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Nordvalls Etikett i partnerskap med utländska producenter

Nordvalls Etikett AB har slutit ett samarbetsavtal med holländska Geostick och franska Stratus Packaging. Bakgrunden till samarbetet är att bibehålla och stärka gemensamma marknadsandelar på en kraftigt konkurrensutsatt marknad.
Vid frågor om bilden, skriv till: christian.andersson@apeloga.se

Senaste nytt

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2