Kodak omorganiserar för att bli snabbare, mer flexibelt och konkurrenskraftigt. ”Nya” Kodak kommer att ha följande fem marknadsfokuserade affärsområden: Print Systems, Enterprise Inkjet Systems, Micro 3D Printing and Packaging; Software and Solutions samt Consumer and Film.
Dessa divisioner kommer att drivas som helt självständiga enheter, var och en med ansvar för produktportfölj, produktdesign, konstruktion, service, försäljning, inköp och leverantörskedja.
– Kodak har en enorm produkt- och tjänsteportfölj med banbrytande vetenskaplig- och ingenjörsexpertis och ett världsberömt varumärke. Nu har vi skapat rätt organisationsstruktur för att kunna tillvarata dessa tillgångar och öka tillväxten, säger Kodaks koncernchef Jeff Clarke.
På försäljningssidan samlar Kodak sina nuvarande fyra regionala försäljningsorganisationer i två: Europa, USA och Kanada, Australien och Nya Zeeland (EUCAN) och Asien, Latinamerika, Mellanöstern och Afrika (ALMA).







