Trycksakspriser direkt i InDesign

PUBLICERAD: 14 januari 2015
UPPDATERAD: 14 januari

Nu kan formgivare enkelt se vad trycksaker kommer att kosta utan att begränsas av fasta format och ett fåtal papperskvaliteter. Det är svenska arifiQ som utvecklat sitt molnbaserade offert- och ordersystem – direkt i Adobe InDesign. Med arifiQ:s pris-plugin till InDesign får formgivarna exakt information om vad den aktuella trycksaken kommer att kosta i tryck genom att bara ange upplaga och papper.

– Formgivare är länken mellan slutkund och tryckeri. Med arifiQ:s plugin i formgivarnas vardagliga verktyg InDesign kommer processen från behov och idé till färdig trycksak att bli ännu enklare för alla parter. Vi vill uppmuntra alla formgivare att ge sig hän och vara kreativ och skapa härliga trycksaker, utan att begränsas av fasta format och ett fåtal papperskvaliteter, säger Eva Rosén, marknadschef, arifiQ.

arifiQ InDesign plugin innehåller:
• Se vad varje förändring av trycksaken kostar.
• Beställningsfunktion.
• Alla prisangivelser sker ögonblickligen från arifiQ:s server.

På arifiQs hemsida finns plugin-skriptet för nedladdning. Den är kopplad till ett antal svenska tryckerier och visar därmed skarpa priser/offerter med möjlighet att lägga order direkt.

Läs vidare

Det händer på årets Fespa-mässa

När Fespa Global Print Expo återvänder till Amsterdam RAI i mars så är det med välkända inslag som Sustainability Spotlight och World Wrap Masters, men även med nyheter som rör digital signage, personalisering och ett initiativ för att minska spillet.
Fespa kollage

Milstolpen: 300 sålda DTF-skrivare

Mimakis första DTF-skrivare släpptes för nästan exakt ett år sedan. Nu har antalet sålda maskiner i EMEA-regionen passerat 300 enheter.
TXF-150-75

Zone Systems levererar 50-talsskyltar till tunnelbanestation

Zone Systems i Vadstena fick jobbet att tillverka skyltar i 1950-talsstil när tunnelbanestationen Hötorget i Stockholm restaureras till sitt ursprungsuppförande.
zone-systems

HP-topp tror på uppsving för direktreklam

Även om tryckbranschen har krympt sedan pandemin finns det många positiva trender som kan få företagen att växa. Det säger Haim Levit, senior vice president och divisionschef för HP industrial Print. Han tror att direktreklam som marknadsföringskanal kommer göra en stark comeback. 
Haim-Levit_webb

Senaste nytt

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

TAG Reklam: "Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan"

TAG Reklam är en veteran bland Karlstads många profilföretag och uppnådde sin högsta omsättning senaste året 2022/2023. I sitt nattklubbssvarta showroom satsar de på minimalism för att underlätta för kunderna.
– Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan, säger Andreas Gustafsson, vd.
DSC_5547

Tryckcentrum växer digitalt genom förvärv

Tryckcentrum i Blekinge förvärvar Altefur Development och den 1 mars öppnas en ny avdelning som kommer att fokusera på digital kommunikation.
Tryckcentrum

Profilföretaget Printer gör satsning i Finland

Brover Group-ägda Printer, e-handlare inom reklam- och trycksaker, har verkat på den svenska marknaden under några år. Nu tar företaget steget över Östersjön och går in i grannlandet Finland.
Printer Finland