GrafKom laddar för ny nätverksträff

PUBLICERAD: 19 mars 2015
UPPDATERAD: 14 november

Grafkom-small
Efter framgångarna i Borås i november förra året planeras nätverket GrafKom ett nytt event under våren. Inbjudan till nästa arrangemang GrafKom 1/0, den 5–6 maj i Täby, har nu öppnat.

Åtta45, Vitt Grafiska, Adobe, Censhare, Gelato group och Sveriges Kommunikationsbyråer är några av de 20 företag som ställer upp med talare som delar med sig av sina kunskaper inom ett stort antal områden.

– Bättre tillfälle att inspireras, lära och nätverka med kollegor i branschen finns inte. Vi kommer att skapa stora värden för alla deltagare, säger Ulf Sunnberg ordförande i GrafKom.

Mer info hittar du på grafkom.se

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)