Läder lockar i reklam

PUBLICERAD: 11 juni 2015
UPPDATERAD: 11 juni

LG-small

När M&C Saatchi lanserar elektronikjätten LG Electronics nya smartphone LG G4 har de valt att göra ett annonsuppslag i äkta läder, precis som telefonens egen baksida. Byrån kallar tilltaget för ”det första av sitt slag i världen”.

Kampanjen, som publiceras i en begränsad upplaga av SvD Perfect Guide, kommer även att synas på vanligt papper samt i digitala banners.

– Vårt senaste tillskott har redan fått toppbetyg från experterna för såväl kameran som displayen men det är lädret som höjer flest ögonbryn. Det är utmanande att sticka ut ur mängden med en ny smartphone men LG G4, klädd i äkta läder, har potential att göra just det, säger Thomas Wering, Marketing Manager, Mobile Communications på LG Norden till tidningen Resumé.

Läs vidare

Matiga maskinnyheter under Marabus öppna hus

Maskinåterförsäljaren Marabu utlovar en dag full med inspiration, innovation och nätverkande under sitt öppna hus i Malmö. 

FotoJet---2024-10-29T111739.913

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.

DSC_4436

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?

_MG_2113

Johnnys kopiering köper broschyrhäft från Plockmatic

Maskinen har redan gett nya kunder för tryckeriet i Lidköping.

Johnnys1

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong