Eizos första 4K-skärm har släppts

PUBLICERAD: 20 augusti 2015
UPPDATERAD: 20 augusti

eizo_coloredge_cg248_4k_webSkärmtillverkaren Eizo släpper sin första 4K-skärm, framtagen för fotografer, film- och videokreatörer samt grafiska formgivare. Det handlar om en 24-tumsskärm med en pixeltäthet på hela 185 ppi. Det finns också en inbyggd kalibrator för färghantering.

Color Edge CG248-4K kan visa 99 procent av Adobe RGB med sin bakgrundsbelysta IPS-LCD. Enligt Eizo tar deras nya skärm endast runt tre minuter på sig för att stabiliseras i färg och ljus.

Color Edge CG248-4K kostar runt 20 000 kronor exklusive moms. Svenska återförsäljare är Molanders Fotografiska, Network Innovation med flera.

Läs vidare

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Plockmatic firar jämnt med all time high

I år är det 50 år sedan Plockmatic startades. Sedan dess har företag växt till en stor global spelare inom dokumenthantering med en bred produktportfölj. Sign&Print har intervjuat vd:n Jan Marstorp om den resan och vägen framåt.
Plockmatic kollage

Färger för screen-, digital- och tampotryck

Färgtillverkaren Marabu lyfter fram några av sina produkter för screen-, digital- och tampotryck på Drupa.
marabu2

Xeikon visar innovationer inom nyckelsegment

Xeikon, som är en del av Flint Group, erbjuder digitala lösningar för såväl den grafiska industrin som förpackningsbranschen. På Drupa visas de senaste innovationerna inom dessa segment.
SV kollage

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)