Ricohs teknik ska erbjuda mervärde

PUBLICERAD: 8 september 2015
UPPDATERAD: 8 september

För att undersöka vad de nya mobila trenderna betyder för en utskriftsleverantör har Ricoh Europe sponsrat en teknisk rapport. Enligt Ricoh kan en produkt som deras Clickable Paper göra det lättare för tryckerier att erbjuda mervärde.

– Samtidigt som det har blivit standard att inkludera ett mobilt element i marknadsföringskampanjer kan en tryckt komponent göra stor skillnad. Det brittiska posttjänstföretaget Royal Mail visade i en ny undersökning att kampanjer med e-post ökade tillväxten marknadsandelar dubbelt så mycket som kampanjer utan e-post inkluderad som distributionsmetod, men trycksaker kan vara effektivare om de är interaktiva och inkluderar teknik som Ricohs Clickable Paper, säger Tommy Segelberg, nordisk verksamhetschef för Ricoh PPBG.

Tekniken, som Ricoh lanserade 2014, gör att tryckt material kan länka till informationskällor och mobil kommunikation online. I den tekniska rapporten undersöker Ricoh tre saker: Hur mobil teknik kan användas i verksamheten för att öka effektiviteten gällande produktion, förvaltning och de anställdas arbetsglädje, vad du behöver ha i åtanke för att dina kunder ska få den flexibilitet de önskar med lämplig och bekväm åtkomst till din verksamhet, samt hur du kan dra fördel av den snabba anpassningen av mobil teknik för att lägga till nya lönsamma produkter och tjänster till din produktportfölj.

– Vi ville ta fram en jordnära rapport som kunde hjälpa utskriftsleverantörer att verkligen förstå vilka möjligheter mobilitet erbjuder, både internt och externt, och det gör verkligen den här, säger Segelberg.

Senaste nytt

Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

Boka in den 7–9 oktober 2025 i kalendern redan nu. Då är det återigen dags för den största mässan och mötesplatsen i den grafiska branschen: Sign&Print Scandinavia på Kistamässan i Stockholm.

SPS kollage
Allt i en mässhall under Sign&Print Scandinavia

SPG erövrar nytt tryckeri

40 anställda får gå när produktionen flyttas.

Screenshot
SPG erövrar nytt tryckeri

Bording gör miljonförluster

Bording har beslutat att lägga ner stora delar av sin produktion i Sverige, vilket Sign&Print tidigare rapporterat om. Nu har siffrorna för 2024 släppts och bolaget visar en förlust på nästan 4,9 miljoner kronor.

1750154275161
Bording gör miljonförluster

Nu är utomhusreklam mätbart

Inbyggda 3D-sensorer kan tillsammans med AI-analys mäta hur många som passerar både tryckt och digital utomhusreklam och hur länge de tittar.

Skärmavbild-2025-07-01-kl.-10.33.07
Nu är utomhusreklam mätbart

Läs vidare

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?

_MG_2113
Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Johnnys kopiering köper broschyrhäft från Plockmatic

Maskinen har redan gett nya kunder för tryckeriet i Lidköping.

Johnnys1
Johnnys kopiering köper broschyrhäft från Plockmatic

Antalis introducerar SwitchGreen Box för gröna materialval

Antalis tar fram en grön låda för att inspirera till hållbara materialval.

switchgreen-news-banner
Antalis introducerar SwitchGreen Box för gröna materialval

Bok & Tryck satsar dubbelt på Ricoh

Bollnäsföretaget Bok & Tryck förnyar maskinparken med två nya digitalpressar från Ricoh. Möjligheten att trycka med en femte färg och på tjockare papper var viktiga faktorer i beslutet för tryckeriet som producerar mycket hängetiketter.

Bok Tryck 1
Bok & Tryck satsar dubbelt på Ricoh