Ricohs teknik ska erbjuda mervärde

PUBLICERAD: 8 september 2015
UPPDATERAD: 8 september

För att undersöka vad de nya mobila trenderna betyder för en utskriftsleverantör har Ricoh Europe sponsrat en teknisk rapport. Enligt Ricoh kan en produkt som deras Clickable Paper göra det lättare för tryckerier att erbjuda mervärde.

– Samtidigt som det har blivit standard att inkludera ett mobilt element i marknadsföringskampanjer kan en tryckt komponent göra stor skillnad. Det brittiska posttjänstföretaget Royal Mail visade i en ny undersökning att kampanjer med e-post ökade tillväxten marknadsandelar dubbelt så mycket som kampanjer utan e-post inkluderad som distributionsmetod, men trycksaker kan vara effektivare om de är interaktiva och inkluderar teknik som Ricohs Clickable Paper, säger Tommy Segelberg, nordisk verksamhetschef för Ricoh PPBG.

Tekniken, som Ricoh lanserade 2014, gör att tryckt material kan länka till informationskällor och mobil kommunikation online. I den tekniska rapporten undersöker Ricoh tre saker: Hur mobil teknik kan användas i verksamheten för att öka effektiviteten gällande produktion, förvaltning och de anställdas arbetsglädje, vad du behöver ha i åtanke för att dina kunder ska få den flexibilitet de önskar med lämplig och bekväm åtkomst till din verksamhet, samt hur du kan dra fördel av den snabba anpassningen av mobil teknik för att lägga till nya lönsamma produkter och tjänster till din produktportfölj.

– Vi ville ta fram en jordnära rapport som kunde hjälpa utskriftsleverantörer att verkligen förstå vilka möjligheter mobilitet erbjuder, både internt och externt, och det gör verkligen den här, säger Segelberg.

Läs vidare

Matiga maskinnyheter under Marabus öppna hus

Maskinåterförsäljaren Marabu utlovar en dag full med inspiration, innovation och nätverkande under sitt öppna hus i Malmö. 
FotoJet---2024-10-29T111739.913

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.
DSC_4436

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?
_MG_2113

Johnnys kopiering köper broschyrhäft från Plockmatic

Maskinen har redan gett nya kunder för tryckeriet i Lidköping.
Johnnys1

Senaste nytt

Antalis breddar Olin Design-sortimentet

Olin Design står bakom ett omfattande sortiment av obestruket premiumpapper. Antalis gör nu en nylansering av Olin Design-serien och utökar också med nya produkter.
OLIN_Design_BrandActivation_InspirationPack_Cover_02

Skånska bolaget startar upp egen produktion i nya lokaler

I de nya lokalerna blir det showroom och produktion av textiltryck trots att affärsidén tidigare varit att lägga ut allt tryck på andra aktörer.
DSC_5437

Mutoh och Hasler: Nya stjärnor i Marabus sortiment

Marabus öppna hus i Malmö blev en succé med 130 besökare. Dagen bjöd på en rad spännande maskinnyheter, däribland skrivare från Mutoh och ett praktiskt skärbord från Hasler.
DSC_8105

Zone Systems skyltade om Stockholmsgalleria

Zone Systems fick uppdraget att utveckla ett nytt skyltprogram för Solna Centrum.
– Vi har fått använda hela vår verktygslåda med kompetenser från olika discipliner, säger Eddie Andersson, projektchef.
Skyltar tunnelbanan 2 kvadratisk - 5