För att undersöka vad de nya mobila trenderna betyder för en utskriftsleverantör har Ricoh Europe sponsrat en teknisk rapport. Enligt Ricoh kan en produkt som deras Clickable Paper göra det lättare för tryckerier att erbjuda mervärde.
– Samtidigt som det har blivit standard att inkludera ett mobilt element i marknadsföringskampanjer kan en tryckt komponent göra stor skillnad. Det brittiska posttjänstföretaget Royal Mail visade i en ny undersökning att kampanjer med e-post ökade tillväxten marknadsandelar dubbelt så mycket som kampanjer utan e-post inkluderad som distributionsmetod, men trycksaker kan vara effektivare om de är interaktiva och inkluderar teknik som Ricohs Clickable Paper, säger Tommy Segelberg, nordisk verksamhetschef för Ricoh PPBG.
Tekniken, som Ricoh lanserade 2014, gör att tryckt material kan länka till informationskällor och mobil kommunikation online. I den tekniska rapporten undersöker Ricoh tre saker: Hur mobil teknik kan användas i verksamheten för att öka effektiviteten gällande produktion, förvaltning och de anställdas arbetsglädje, vad du behöver ha i åtanke för att dina kunder ska få den flexibilitet de önskar med lämplig och bekväm åtkomst till din verksamhet, samt hur du kan dra fördel av den snabba anpassningen av mobil teknik för att lägga till nya lönsamma produkter och tjänster till din produktportfölj.
– Vi ville ta fram en jordnära rapport som kunde hjälpa utskriftsleverantörer att verkligen förstå vilka möjligheter mobilitet erbjuder, både internt och externt, och det gör verkligen den här, säger Segelberg.