UPM Raflatac lanserar etikettserie för kallt och vått

PUBLICERAD: 22 juni 2016
UPPDATERAD: 22 juni

UPM-Raflatac-Ice-and-Ice-Premium-wine-labelmaterials_

Ice och Ice Premium-serierna från UPM Raflatac är framtagna för att uppfylla de höga krav som finns på vinindustrin på den europeiska marknaden. Etiketterna ska behålla sitt ursprungliga utseende och känsla i krävande kalla och våta miljöer som vinflaskor – speciellt vita och mousserande viner – ofta utsätts för.

Produkterna i serien ska tåla temperatursvängningar, fortsätta vara släta och fastklistrade även i fuktiga kylrum, inte lyfta i kanterna och få bubblor och rynkor, även när flaskan är nedsänkt i is.

– Etikettdesigners använder sig alltmer av strukturerade papper med visuellt och taktilt djup för att skapa kontakt med konsumenterna, men deras hårda arbete går förlorat om etiketten blir grå när den blir våt eller kommer i kontakt med is. Våra Ice- och Ice Premium-produkter har utformats och noggrant testats för att visa vinvarumärken på bästa sätt. I kombination med etikettdesign av premium-kvalitet hjälper vår produkt etikettleverantörer att lägga verkligt värde till sina kunders premiumvarumärken, med attraktiva etiketter som tål kyla, väta och fuktiga förhållanden, säger Jay Betton, chef för etikettlösningar för vin, sprit och mat på UPM Raflatac.

UPM-Raflatac-Ice-and-Ice-Premium-wine-labels_

Senaste nytt

Åtta45 förvärvar bokbinderi

Koncernen fortsätter sin förvärvsresa.

Lagbild-2048x1332
Åtta45 förvärvar bokbinderi

Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

Agfa utökar sin Anapurna Ciervo-familj med den nya Ciervo H2050-modellen

AnapurnaCiervo_H2050 (1)
Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Tryckeriet US-AB satsar på DTF-tryck med sin nya maskin från InkTec. De har också uppgraderat maskinparken med två nya Ricohpressar och en falsmaskin.

US-ABDSC_9620
US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Läs vidare

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Julkalendrar ny kategori i Packnorth award

Nu har portarna öppnats för bidrag till Nordens största förpackningstävling Packnorth Award.

Screenshot
Julkalendrar ny kategori i Packnorth award

Stor besvikelse hos YH-student: Var är de utlovade jobben?

Förpackningsutbildningsstudent ifrågasätter varför så många utbildas: "När det var dags att söka de här jobben vände min förväntan till oro, var fanns de här jobben egentligen?"

marvin-meyer-SYTO3xs06fU-unsplash
Stor besvikelse hos YH-student: Var är de utlovade jobben?

Canon: Låg tröskel att starta förpackningsproduktion

Medan butikshyllorna tävlar om din uppmärksamhet utkämpas en intensiv innovationsstrid bakom kulisserna.

Canonx
Canon: Låg tröskel att starta förpackningsproduktion