Tidigare hade han tjänsten som chef över segmentet marknadsföring etiketter och förpackning, men nu tillträder Filip Weymans som marknadschef hos Xeikon. I 18 år har han arbetat för företaget, och enligt företaget har han under den tiden drivit på tillväxt och förändring inom betydande marknadssektorer.
– Xeikon var den första digitala presstillverkaren att få digitalt fullfärgstryck på marknaden i början av nittiotalet och Filip anslöt strax efter. Han har sett och spelat en avgörande roll i den fenomenala tillväxten av den digitala utskriftsmarknaden. Den har nu nått mainstream-status på grund av migrationen av många tillämpningar från konventionell teknik till digital, samt ett brett utbud av nya tillämpningar den har möjliggjort. Xeikon har hjälpt företag förändra deras produktionskapacitet och försäljningstrategi för att växa framgångsrikt på en föränderlig marknad. Nu kommer Filip att tillämpa vad han har lärt sig på de bredare ansvar han kommer att ha i denna nya roll, säger Xeikons vd Wim Maes.