Kändistätt på bokrelease

EvaLi Seth, Gabriel Forss, Anna Benson, Edward Blom och Madeleine Eklund var bara några av alla de som firade boksläppet av Blå Kokboken.

Författaren Anna Bensons bok Blå Kokboken lanserades i Antalis showroom på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

I boken bjuder tolv välkända män på sina möten med cancer, personliga paradrecept och även sina tankar kring mat och hälsa. Boken är tryckt på papperet Scandia 2000 som marknadsförs och säljs av Antalis och tillverkas på det anrika pappersbruket Lessebo Bruk. Den 19 oktober fylldes pappersleverantörens showroom till bredden och gästlistan var kändistät. Bland annat var tre av bokens medverkande på plats – Oscar Zia, Edward Blom och Gabriel Forss som intervjuades och öppenhjärtligt berättade sina historier.

– Vi på Antalis är stolta över att ha varit en del av detta betydelsefulla bokprojekt. Eftersom både författaren och de medverkande profilerna är svenska och att boken tryckts i Sverige kändes det naturligt att även papperet skulle vara svensktillverkat, säger Madeleine Eklund, produktchef på Antalis.

Blå kokboken är uppföljaren till succéböckerna Rosa kokboken I och II som vann juryns specialpris två år i rad på World Gourmand Awards. Boken är skriven till förmån för Prostatacancerförbundet, dit 100 kronor för varje såld bok går liksom för Rosa kokböckerna.

Förutom Antalis och Lessebo bruk möjliggjordes bokprojektet av flera partners. Bland annat trycktes den av Exakta, Förlagssystem stod för lager och distribution, reklammaterial togs fram av Danagård Litho och foliering gjordes hos Skyltstället.

Medverkande i den Blå kokboken är Bert Karlsson, Börje Salming, David Hellenius, Edward Blom, Gabriel Forss, Ingvar Oldsberg, Oscar Zia, Patrik Sjöberg, Per Elofsson, Ralf Edström och Stefan Sauk.

Ambitionen är att Blå kokboken ska dra in minst en miljon kronor.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Riktigt lyxiga småserier

Ofta kombineras önskan om exklusiva förpackningar med att upplagan är låg. Kanske bara några tusen eller till och med bara några hundra exemplar. Det är en självklarhet att jobbet ska digitaltryckas. Men hur gör jag med efterbehandlingen, när jag gärna vill ha alla de speciella effekterna? Det där som gör förpackningen exklusiv.

Publicerat av: