Kändistätt på bokrelease

PUBLICERAD: 8 november 2017
UPPDATERAD: 8 november
EvaLi Seth, Gabriel Forss, Anna Benson, Edward Blom och Madeleine Eklund var bara några av alla de som firade boksläppet av Blå Kokboken.

Författaren Anna Bensons bok Blå Kokboken lanserades i Antalis showroom på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

I boken bjuder tolv välkända män på sina möten med cancer, personliga paradrecept och även sina tankar kring mat och hälsa. Boken är tryckt på papperet Scandia 2000 som marknadsförs och säljs av Antalis och tillverkas på det anrika pappersbruket Lessebo Bruk. Den 19 oktober fylldes pappersleverantörens showroom till bredden och gästlistan var kändistät. Bland annat var tre av bokens medverkande på plats – Oscar Zia, Edward Blom och Gabriel Forss som intervjuades och öppenhjärtligt berättade sina historier.

– Vi på Antalis är stolta över att ha varit en del av detta betydelsefulla bokprojekt. Eftersom både författaren och de medverkande profilerna är svenska och att boken tryckts i Sverige kändes det naturligt att även papperet skulle vara svensktillverkat, säger Madeleine Eklund, produktchef på Antalis.

Blå kokboken är uppföljaren till succéböckerna Rosa kokboken I och II som vann juryns specialpris två år i rad på World Gourmand Awards. Boken är skriven till förmån för Prostatacancerförbundet, dit 100 kronor för varje såld bok går liksom för Rosa kokböckerna.

Förutom Antalis och Lessebo bruk möjliggjordes bokprojektet av flera partners. Bland annat trycktes den av Exakta, Förlagssystem stod för lager och distribution, reklammaterial togs fram av Danagård Litho och foliering gjordes hos Skyltstället.

Medverkande i den Blå kokboken är Bert Karlsson, Börje Salming, David Hellenius, Edward Blom, Gabriel Forss, Ingvar Oldsberg, Oscar Zia, Patrik Sjöberg, Per Elofsson, Ralf Edström och Stefan Sauk.

Ambitionen är att Blå kokboken ska dra in minst en miljon kronor.

 

Läs vidare

HP lovar nyheter inom storformat till hösten

I HP:s monter under Drupa var det nyheter inom Indigo- och PageWide-serierna som fick stå mest i rampljuset. Men inom kort utlovas nyheter även inom storformatssegmentet.
HP Paula

Onlinetryckeri börjar sälja material

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Bilder från första Drupa-veckan

Följ med Sign&Print in i hallarna under Drupa 2024 i Düsseldorf. Vilka produkter och applikationer visas på årets mässa?
Bildkollage

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Senaste nytt

Parajett byter offset mot rullmatad inkjet

Nyligen stängde tryckerikoncernen Parajett ner sina offsetpressar för gott. Nu investerar företaget istället i en rullmatad press med kontinuerlig inkjet. Detta för att kunna öka såväl effektiviteten som printkvaliteten. 
Parajett

”Det känns verkligen som vi växlar upp”

Efter en förrädisk vattenläcka har materialåterförsäljaren KA Olsson & Gems i Mölndal fått en nystart. Lokalerna har renoverats, flera nyrekryteringar har gjorts och man tror starkt på den prisvärda inredningsfolien CoverStyl som är ny i sortimentet.
DSC_6159

HP lovar nyheter inom storformat till hösten

I HP:s monter under Drupa var det nyheter inom Indigo- och PageWide-serierna som fick stå mest i rampljuset. Men inom kort utlovas nyheter även inom storformatssegmentet.
HP Paula

Storaffär för företaget som förlänger livet på tidningspressar

Företaget från Västsverige som tillverkar styrsystem för tidningspressar gjorde en affär på plus 1 miljon euro på Drupa. De sålde också flera kamerasystem under mässan.
FotoJet-(86)