tisdag 16. augusti – vecka 33
Årets färg under 2018 enligt Pantone.
Som traditionen bjuder har Pantone valt nästa års färg. Färgen som heter Ultra Violet, eller Pantone 18-3838, ska enligt företaget sätta trenden med sin blåbaserade lila färgnyans.
Enligt företaget är det en dramatisk, provocerande och tankeväckande färg som kommunicerar originalitet, uppfinningsrikedom och visionärt tänkande.
– Från att utforska ny teknik och den större galaxen, till konstnärligt uttryck och andlig reflektion, lyser Ultra Violet upp vägen till det som komma skall, säger Leatrice Eiseman, vd på Pantone color institute.
Enligt Pantone är Ultra Violet väl lämpad för användning i bland annat grafisk formgivning, interiördekor och på förpackningar. Färgen har handplockats ur Pantones färgstandardsystem för mode, textil, hem och inredning som går under namnet Pantone Fashion, Home + Interiors Color System.
Hastighet, kvalitet och tillförlitlighet. Det är tre ord som Ricoh använder för att beskriva nya Ricoh Pro VC7000e, en helautomatisk press som bygger vidare på tidigare rullskrivare i serien med kontinuerlig inkjetteknik.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 12. augusti, 2022
Alla åldersgrupper engagerar sig i kundkommunikation som hamnar i brevlådan, inklusive generation Z och millennials, visar en brittisk undersökning beställd av Royal Mail.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 11. augusti, 2022
Sign&Print skrev förra året om Grizzly i Östersund som då köpte – inte bara en utan två – HP latex-skrivare. I början av sommaren var det dags för nästa investering, en flatbäddsskrivare från Epson, och i höst ska maskinparken förnyas ytterligare.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Efter rekordsiffror i maj backade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar, under juni och juli med 8,3 procent jämfört med förra sommaren. Kategorin utomhus/trafikreklam fortsätter dock att öka medan DR/annonsblad uppvisar dystra siffror.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Storbildsbolaget i Helsingborg är ute på en intensiv tillväxtresa. I slutet av året går flytten till nya moderna lokaler och för att stärka upp på personalsidan har fem nyanställda börjat på företaget under våren.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 2. augusti, 2022
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige