Komplett verktyg för
marknadsföring i flera kanaler

Programvaran MarketDirect från EFI fungerar som en fristående applikation eller tillsammans med företagets programvarulösningar för e-handel och utskrifter.

EFI lanserar MarketDirect. En plattform för företag som vill satsa på att öka kunders engagemang genom crossmedia, automation och kommunikation.

Electronics for imaging introducerade på företagets årliga konferens i Las Vegas ett nytt verktyg för tryckerier, marknadsföringsbyråer och små och medelstora företag att trissa upp och öka kundintresset. Enligt EFI gör plattformen det möjligt för användaren att snabbt och enkelt utveckla, distribuera och spåra kundkommunikation för lojalitetsprogram, erbjudanden, nyhetsbrev, undersökningar och kommunikation. Enligt företaget handlar det om nästa generations crossmedia – marknadsföring genom flera kanaler – som bygger på företagets plattform DirectSmile.

Enligt företaget fungerar programvaran som en fristående applikation eller tillsammans med EFI:s programvarulösningar för e-handel och utskrifter. Integrerat i EFI:s system Productivity Suites, så får användarna full synlighet, dataspårning och hanteringskapacitet för marknadsföringskampanjer och kundrelaterade aktiviteter. I plattformen MarketDirect finns bland annat funktioner för att öka produktiviteten, inklusive EFI SmartCampaign, ett nytt HTML5-baserat verktyg för crossmedia. Dessutom finns en funktion för att skapa kampanjer med bildmanus, så kallade storyboards där kunder på några minuter kan bygga och visualisera en kampanj. Nya verktyg i programvaran gör det också lättare att bygga och genomföra personaliserade kommunikations- och marknadsföringsprogram för webb, mejl, utskrift eller sociala medier.

– Genom storyboards och kampanjdesign till visuell automation är detta ett elegant och enkelt verktyg för företag som vill öka kundlojaliteten och leverera tjänster med högre värde till sin kundbas, säger Charlotte Tueckmantel, vice vd och chef för EFI:s affärsområde Value Added Products, Productivity Software.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


De går grönt med polyestermaterial för digitaltryck

A.Berger Textiles har en lång historia, men från 1980-talet har företaget lagt fokus på polyestertextilier och en egen teknik att bestryka dem för digitaltryck. På Fespa la de ett extra fokus på polyestermaterial av återvunnen pet och sitt periodiska system som ska förenkla för kunder att beställa produkter i sortimentet.

Publicerat av: 

Bildspel: Andra dagen på Fespa

Efter en relativt lugn start på Fespa Global Print Expo så blev den andra dagen betydligt mer fartfylld med fler besökare i gångarna och montrarna. Såväl utställare som besökare vittnade om positiva tongångar och framtidstro efter en tuff tid under pandemin. Fespa-mässan pågår till fredag den 15 oktober.

Publicerat av: