Komplett verktyg för marknadsföring i flera kanaler

PUBLICERAD: 25 januari 2018
UPPDATERAD: 25 januari
Programvaran MarketDirect från EFI fungerar som en fristående applikation eller tillsammans med företagets programvarulösningar för e-handel och utskrifter.

EFI lanserar MarketDirect. En plattform för företag som vill satsa på att öka kunders engagemang genom crossmedia, automation och kommunikation.

Electronics for imaging introducerade på företagets årliga konferens i Las Vegas ett nytt verktyg för tryckerier, marknadsföringsbyråer och små och medelstora företag att trissa upp och öka kundintresset. Enligt EFI gör plattformen det möjligt för användaren att snabbt och enkelt utveckla, distribuera och spåra kundkommunikation för lojalitetsprogram, erbjudanden, nyhetsbrev, undersökningar och kommunikation. Enligt företaget handlar det om nästa generations crossmedia – marknadsföring genom flera kanaler – som bygger på företagets plattform DirectSmile.

Enligt företaget fungerar programvaran som en fristående applikation eller tillsammans med EFI:s programvarulösningar för e-handel och utskrifter. Integrerat i EFI:s system Productivity Suites, så får användarna full synlighet, dataspårning och hanteringskapacitet för marknadsföringskampanjer och kundrelaterade aktiviteter. I plattformen MarketDirect finns bland annat funktioner för att öka produktiviteten, inklusive EFI SmartCampaign, ett nytt HTML5-baserat verktyg för crossmedia. Dessutom finns en funktion för att skapa kampanjer med bildmanus, så kallade storyboards där kunder på några minuter kan bygga och visualisera en kampanj. Nya verktyg i programvaran gör det också lättare att bygga och genomföra personaliserade kommunikations- och marknadsföringsprogram för webb, mejl, utskrift eller sociala medier.

– Genom storyboards och kampanjdesign till visuell automation är detta ett elegant och enkelt verktyg för företag som vill öka kundlojaliteten och leverera tjänster med högre värde till sin kundbas, säger Charlotte Tueckmantel, vice vd och chef för EFI:s affärsområde Value Added Products, Productivity Software.

 

Läs vidare

100 Revoria Press PC1120 installerade i Europa

Fujifilm har nu gjort sin hundrade installation av sin flaggskeppsmodell Revoria Press PC1120 i Europa. Tonerpressen har vunnit flera utmärkelser under åren.
IMG_4094

Hårdvara är kärnan hos nystartade Signcore

Samma dag som Fespa öppnade gick Signcoms vd Robert Nyblom ut med att han driver vidare maskinverksamheten i ett nytt bolag. Sedan dess har bitarna fallit på plats och vägen framåt är solklar.
Signcore 3

Ett verktyg för skyltföretagets alla processer

Det belgiska mjukvaruföretaget Dataline Solutions har utvecklat den modulära mjukvaran Multiline för att hantera alla funktioner hos ett skyltföretag, eller något annat grafiskt företag för den delen.
Jef_Stoffels

Spill blir helt nya produkter med Hexis nya satsning

Spill från material blir husisolering och pvc-rör när Hexis nya återvinningsprogram rullas ut i Europa. Under Fespa visar det franska företaget också en ny ultrastransparant folie och nya färger i serierna Bodyfence och Skintac.
_DSC0045

Senaste nytt

Storformatsjätten Ackert Reklam börjar med småformat

Storformatsjätten på västkusten, Ackert Reklam, har lite i smyg börjat med småformat. Företaget vill alltid ligga i framkant oavsett om det gäller nya maskiner, automatisering och noggrannhet i både stort och smått. Omsättningen och vinsten ligger på imponerande siffror år efter år, men varför tar de inte nästa kliv?
Acker-stor

Konica Minolta lanserar ny B2 bläckstråleskrivare på Drupa

Med sina 2 400 m2 har Konica Minolta den sjunde största montern på Drupa. 150 personer kommer att ta emot besökarna. En ny B2 bläckstråleskrivare kommer att finnas i montern.
drupa24_konica

Explosivt bidrag vinner Print Power Awards

Designstudenten Isabella Wretman i Stockholm vinner årets Print Power Awards. Årets tema var yttrandefrihet och 22-åringens bidrag "Sprängkraft" föll juryn i smaken. 
isabella1

BCB Tryckeri & Media skalade ner och studsade upp

För tre år sedan stod anrika BCB Tryckeri & Media inför ett avgörande beslut – lägga ner eller anpassa kostymen. Efter att ha sålt av sina offsetpressar, dragit ner på personal och flyttat till mindre lokaler har nu verksamheten studsat uppåt med fina stabila siffror. Det gör att Varbergstryckeriet senare i år kan fira sin 120:e födelsedag.
BCB5