Holmbergs förstärker med tre nyförvärv, en ny digital handelsplattform och uppdaterade kommunikationsverktyg.
Under 2018 kommer Malmötryckeriet Holmbergs att fortsätta satsa på kommunikationslösningar med automation. Förutom detta tillsätter de både en ny försäljningschef och en ny ekonomichef.
Fredrik Fenberg, som tidigare arbetat med den digitala lärplattformen ItsLearning, kommer att ansluta till ledningsgruppen som ny försäljningschef. Hans huvudsakliga uppgift är att lägga ett större fokus på försäljning av it-lösningar för hantering av tryckt och digital kommunikation. Positionen som ekonomichef tillsätts av Peter Wessner, som tidigare arbetat på ScanCoin, ett företag som arbetar med lösningar för sedel- och mynthantering.
– Vi är glada att välkomna både Peter och Fredrik till Holmbergs och vår ledningsgrupp. Båda kommer med betydande bakgrund inom ledarskap och med nya idéer som kommer att hjälpa Holmbergs att fortsätta växa, skriver företaget i ett pressutskick.
Tidigare i år lanserade Holmbergs även en ny e-handelsplattform som nu följs upp av det nya kommunikationsverktyget PEP, Paragon Ecommerce Platform. Förutom tillskott i ledningsgruppen har företaget även rekryterat Leandro Percovich Gutierrez som marknadsansvarig.
– Efter tio år i branschen under egen regi har Paragon Group värvat mig för att få fart på webbhandeln, presentera Paragon Groups tjänster och fortsätta att utveckla Holmbergs roll som kommunikationspartner i Skandinavien, säger Leandro Percovich Gutierrez.