25 000 valmöjligheter inom textil

United Print utökar med ännu mer variabelt tryck på textilprodukter.

Onlinejätten United Print som även innefattar Print24 utökar sitt textilsortiment med fler produkter och tusentals valmöjligheter för att skapa personaliserat tryck.

T-shirts, tröjor och jackor hör till vanliga tryckta personaliserade textilprodukter. Onlinetryckeriet United Print öppnar nu för betydligt fler möjligheter med variabelt tryck inom sport- fritids- och arbetskläder. Det avser bland annat allt från kepsar och arbetsbyxor till förkläden, handdukar och morgonrockar. Vidare har leverantören optimerat sina olika fraktalternativ som kan användas för att beställa textilprodukter med olika mönster och storlekar på en och samma gång vilket tryckeriet menar spar in på fraktkostnaderna.

Innovations- och marknadsföringschef Fabian Frenzel på United Print säger att de har ett brett utbud på textilier.

Den utbyggda plattformen inom textilvarorna gör det också möjligt för företag, klubbar, restauranger, hotell och andra sektorer att smidigare beställa online. Tryckerijätten Print24 producerar med direktutskrifter på textil, transfer- flex-flock- och sublimeringstryck, men kan även erbjuda broderade produkter med logotyper och slogans för exempelvis skjortor, blusar, mössor och västar. Enligt företaget kan de erbjuda runt 25 000 valmöjligheter för att skapa personaliserade textilprodukter.

– Med det stora utbudet av olika material, bearbetningar och färger erbjuder vi våra kunder ett brett utbud av anpassningsalternativ för sina textilier – till fördelaktiga priser och extremt snabba leveranstider, säger innovations- och marknadsföringschef Fabian Frenzel.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: