25 000 valmöjligheter inom textil

PUBLICERAD: 13 april 2018
UPPDATERAD: 13 april
United Print utökar med ännu mer variabelt tryck på textilprodukter.

Onlinejätten United Print som även innefattar Print24 utökar sitt textilsortiment med fler produkter och tusentals valmöjligheter för att skapa personaliserat tryck.

T-shirts, tröjor och jackor hör till vanliga tryckta personaliserade textilprodukter. Onlinetryckeriet United Print öppnar nu för betydligt fler möjligheter med variabelt tryck inom sport- fritids- och arbetskläder. Det avser bland annat allt från kepsar och arbetsbyxor till förkläden, handdukar och morgonrockar. Vidare har leverantören optimerat sina olika fraktalternativ som kan användas för att beställa textilprodukter med olika mönster och storlekar på en och samma gång vilket tryckeriet menar spar in på fraktkostnaderna.

Innovations- och marknadsföringschef Fabian Frenzel på United Print säger att de har ett brett utbud på textilier.

Den utbyggda plattformen inom textilvarorna gör det också möjligt för företag, klubbar, restauranger, hotell och andra sektorer att smidigare beställa online. Tryckerijätten Print24 producerar med direktutskrifter på textil, transfer- flex-flock- och sublimeringstryck, men kan även erbjuda broderade produkter med logotyper och slogans för exempelvis skjortor, blusar, mössor och västar. Enligt företaget kan de erbjuda runt 25 000 valmöjligheter för att skapa personaliserade textilprodukter.

– Med det stora utbudet av olika material, bearbetningar och färger erbjuder vi våra kunder ett brett utbud av anpassningsalternativ för sina textilier – till fördelaktiga priser och extremt snabba leveranstider, säger innovations- och marknadsföringschef Fabian Frenzel.

Läs vidare

Hon startar ny era för Kaffe Skog & Tryck

Mia Vindelhed kommer senast från skidbranschen. Nu glider hon in och tar över tryckeriet och pappershandelns Kaffe Skog & Tryck i Västerbottniska Vindeln norr om Umeå.
mia1

Summa automatiserar arbetsflödet för skärning inline

Summa visade bland annat inlinelösningar med iläggare till sina digitala skärbord och textillaserskärare under Fespa.
_DSC0109

Epson går i personaliseringens spår

Mindre serier med kundanpassade produkter, det är en tydlig trend i den grafiska branschen. Epson lanserade två nyheter inom detta segment på Fespa: en UV-skrivare och en DTF/DTG-skrivare. Båda instegsmodeller av desktopstorlek.
Epson 1

Projicering av motivet för exakt textiltryck

Den stora nyheten hos Stahls under Fespa var utan tvekan nya Hotronix ProPlace IQ, en patenterad lösning där motivet projiceras på tyget för en exakt placering av trycket.
Stahls 1

Senaste nytt

De närmar sig 50 miljoner i omsättning – Inleder utbyggnad

Nilssons Tryckeri närmar sig drömgränsen 50 miljoner kronor i omsättning. Företaget har flyttat sitt nya varumärke Jako till Skåne och håller nu på att bygga ut lokalerna.
nilssons-1

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Epson lanserar storformatsskrivare för fotoutskrifter

Epson lanserar en ny storformatskrivare för de professionella fotografi-, konst- och affischmarknaderna.
Epson_P20500Series

Fujifilm visar sin förstärkta B2-uppsättning på Drupa

Tillsammans med en stor del av Fujifilms omfattande sortiment kommer ett par nya B2-skrivare att visas upp i Fujifilms monter på Drupa, som inte är mindre än 2 420 m2 stor, vilket motsvarar ungefär tre handbollsplaner.
drupa24_fujifilm