Molntjänst ska sätta fart på affärerna

PUBLICERAD: 17 juni 2018
UPPDATERAD: 17 juni

Den nya 3d-portalen ska fungera som ett projektverktyg där du kan arbeta från idé till 3d-produktion on-demand. Bild: PostNord Strålfors

PostNord lanserar en molnbaserad 3d-portal där kunderna kan omvandla sin idé till 3d-utskrifter som sedan distribueras av PostNord.

– Det är nästa steg för att på ett enkelt sätt göra 3d-marknaden mer tillgänglig, menar PostNord Strålfors vd Ylva Ekborn. 

Det var tidigare i år som PostNord valde att ge sig in på 3d-marknaden genom att investera i 3d-skrivaren Stratasys J750 och utveckla appen 3D Creator tillsammans med Sony Mobile. Via appen har konsumenter kunnat designa egna 3d-modeller, och sedan få dem distribuerade av PostNord till sig. Nu lanserar PostNords dotterbolag en 3d-portal för att kunden ska kunna producera sina egna utskrifter och beställa via PostNord.

Ylva Ekborn, vd för PostNords dotterbolag PostNord Strålfors.

– PostNord Strålfors strävar efter att vara våra kunders digitaliseringspartner, vilket innebär att vi måste ligga i framkant och utnyttja de möjligheter som den digitala utvecklingen skapar. Sedan vi lanserade vår 3d-investering i början av året har vi fått positivt gensvar och det är tydligt att fler och fler företag utforskar möjligheterna med 3d-lösningar i sin verksamhet, säger Ylva Ekborn.

Plattformen ska vara tillgänglig för företagskunder och B2B-marknaden och har utvecklats tillsammans med företaget 3YOURMIND. På sidan kommer det även finnas tillgång till experter för rådgivning och skapande av CAD-ritningar.

– Vi är mycket glada att vi kan lansera vår 3d-portal. Det är nästa steg för att på ett enkelt sätt göra 3d-marknaden mer tillgänglig, säger PostNord Strålfors vd Ylva Ekborn.

På PostNords hemsida kan du läsa mer om det nya 3d-verktyget.

Läs vidare

Matiga maskinnyheter under Marabus öppna hus

Maskinåterförsäljaren Marabu utlovar en dag full med inspiration, innovation och nätverkande under sitt öppna hus i Malmö. 

FotoJet---2024-10-29T111739.913

Scandrafts nya maskinsatsning

Scandraft laddar för Öppet hus på fredag. Då kommer de visa upp sin nya satsning på maskinförsäljning.

DSC_4436

Canon skördar frukterna av lyckat Drupa

Canon har anordnat ”post Drupa-event” i Stockholm, Göteborg och Malmö för att ge sina kunder som inte var på plats en chans att se de viktigaste nyheterna de visade på mässan. Företaget gjorde en bra mässa men vilken maskin drog egentligen till sig mest intresse bland de svenska kunderna?

_MG_2113

Johnnys kopiering köper broschyrhäft från Plockmatic

Maskinen har redan gett nya kunder för tryckeriet i Lidköping.

Johnnys1

Senaste nytt

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150