Molntjänst ska sätta fart på affärerna

Den nya 3d-portalen ska fungera som ett projektverktyg där du kan arbeta från idé till 3d-produktion on-demand. Bild: PostNord Strålfors

PostNord lanserar en molnbaserad 3d-portal där kunderna kan omvandla sin idé till 3d-utskrifter som sedan distribueras av PostNord.

– Det är nästa steg för att på ett enkelt sätt göra 3d-marknaden mer tillgänglig, menar PostNord Strålfors vd Ylva Ekborn. 

Det var tidigare i år som PostNord valde att ge sig in på 3d-marknaden genom att investera i 3d-skrivaren Stratasys J750 och utveckla appen 3D Creator tillsammans med Sony Mobile. Via appen har konsumenter kunnat designa egna 3d-modeller, och sedan få dem distribuerade av PostNord till sig. Nu lanserar PostNords dotterbolag en 3d-portal för att kunden ska kunna producera sina egna utskrifter och beställa via PostNord.

Ylva Ekborn, vd för PostNords dotterbolag PostNord Strålfors.

– PostNord Strålfors strävar efter att vara våra kunders digitaliseringspartner, vilket innebär att vi måste ligga i framkant och utnyttja de möjligheter som den digitala utvecklingen skapar. Sedan vi lanserade vår 3d-investering i början av året har vi fått positivt gensvar och det är tydligt att fler och fler företag utforskar möjligheterna med 3d-lösningar i sin verksamhet, säger Ylva Ekborn.

Plattformen ska vara tillgänglig för företagskunder och B2B-marknaden och har utvecklats tillsammans med företaget 3YOURMIND. På sidan kommer det även finnas tillgång till experter för rådgivning och skapande av CAD-ritningar.

– Vi är mycket glada att vi kan lansera vår 3d-portal. Det är nästa steg för att på ett enkelt sätt göra 3d-marknaden mer tillgänglig, säger PostNord Strålfors vd Ylva Ekborn.

På PostNords hemsida kan du läsa mer om det nya 3d-verktyget.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: 

Världslanseringen kom på mässan

Canon släpper en ny serie flatbäddsskrivare för rigida material. Det handlar om Océ Arizona 1300 där man första gången valt att köra på led-härdningsteknik för att ytterligare öka produktiviteten. Besökarna på Sign&Print Scandinavia blir först i världen att se maskinen demonstreras live.

Publicerat av: