Molntjänst ska sätta fart på affärerna

Den nya 3d-portalen ska fungera som ett projektverktyg där du kan arbeta från idé till 3d-produktion on-demand. Bild: PostNord Strålfors

PostNord lanserar en molnbaserad 3d-portal där kunderna kan omvandla sin idé till 3d-utskrifter som sedan distribueras av PostNord.

– Det är nästa steg för att på ett enkelt sätt göra 3d-marknaden mer tillgänglig, menar PostNord Strålfors vd Ylva Ekborn. 

Det var tidigare i år som PostNord valde att ge sig in på 3d-marknaden genom att investera i 3d-skrivaren Stratasys J750 och utveckla appen 3D Creator tillsammans med Sony Mobile. Via appen har konsumenter kunnat designa egna 3d-modeller, och sedan få dem distribuerade av PostNord till sig. Nu lanserar PostNords dotterbolag en 3d-portal för att kunden ska kunna producera sina egna utskrifter och beställa via PostNord.

Ylva Ekborn, vd för PostNords dotterbolag PostNord Strålfors.

– PostNord Strålfors strävar efter att vara våra kunders digitaliseringspartner, vilket innebär att vi måste ligga i framkant och utnyttja de möjligheter som den digitala utvecklingen skapar. Sedan vi lanserade vår 3d-investering i början av året har vi fått positivt gensvar och det är tydligt att fler och fler företag utforskar möjligheterna med 3d-lösningar i sin verksamhet, säger Ylva Ekborn.

Plattformen ska vara tillgänglig för företagskunder och B2B-marknaden och har utvecklats tillsammans med företaget 3YOURMIND. På sidan kommer det även finnas tillgång till experter för rådgivning och skapande av CAD-ritningar.

– Vi är mycket glada att vi kan lansera vår 3d-portal. Det är nästa steg för att på ett enkelt sätt göra 3d-marknaden mer tillgänglig, säger PostNord Strålfors vd Ylva Ekborn.

På PostNords hemsida kan du läsa mer om det nya 3d-verktyget.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafisk lärobok – nu med Clickable Paper

Introduction to Graphic Communication släpps i en ny uppdaterad utgåva – denna gång med Ricohs Clickable Paper.

– Boken täcker in de flesta ämnen inom grafisk kommunikation – från äldre tekniker med mycket spännande historia till färghantering och olika tryckprocesser, säger Erik Barö på Ricoh.

Publicerat av: 

”Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna”

PÅ Media installerar en sjufärgs digital offsetpress för att kunna göra effektfulla tryck på substrat ända upp till 600 mikron.
– Vi vill kittla de mer kreativa kreatörerna och att ge övriga kunder möjlighet att göra mer spännande trycksaker, säger Thomas Pall, vd för PÅ Media. 

Publicerat av: