Scandraft växer med förvärv

Scandraft, leverantör av förbrukningsvaror till den grafiska industrin breddar sitt sortiment med att förvärva Foliegruppen.

Anders Trillkott, vd på Scandraft AB.

Scandraft skriver i ett pressutskick att Foliegruppens sortiment är snarlikt deras egna utbud. Och att förvärvet blir ett bra komplement till Scandrafts breda sortiment. Scandraft förtydligar vidare att köpet av Foliegruppen i Göteborg ligger helt i linje med ambitionen att vara en helhetsleverantör av material och tillbehör för bild, dekor och reklam.

– Vi kommer att ytterligare utöka Scandraftgruppens kunderbjudande och det stämmer väl överens med vår ambition att växa på den nordiska marknaden. Det kommer att bli riktigt bra för alla våra kunder, säger  Anders Trillkott, vd på Scandraft.

– Att få möjligheten att överlåta bolaget till Scandraft gör att mina kunder kan få samma produkter och service som tidigare. Det kommer att bli riktigt bra för alla mina kunder, säger Jan Håkansson, ägare av Foliegruppen.

Scandraft bedriver handel med material, maskiner och tillbehör till grafisk bransch i Skandinavien.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: