Han tar över vd-rollen

Marvaco, prepress- och flexoplåtsleverantör, utser Jan Viberg till ny vd i Sverige.

– Jag är stolt och extremt glad att bli en del av Marvaco och teamet i Sverige, säger han.

Jan Viberg tar över som vd för Marvaco i Sverige.

Jan Viberg är ett välbekant ansikte inom förpackningsindustrin med sina 30 år i branschen. Exempelvis har han tidigare varit säljchef i Norden för Esko Graphics. Nu blir han vd i Sverige för Marvaco, prepressföretag och flexoplåtsleverantör.

– Vi är nöjda att ha en expert som Jan i vår organisation. Jag är övertygad att vi delar samma grundläggande värderingar som vikten av samarbete och att bygga förtroende när vi gör affärer. Jag har också förväntan att samarbetet inom vår organisation och med våra kunder kommer fungera utmärkt, säger Antti Mikkilä koncernchef för Marvaco.

– Personligen ser jag Marvaco som en värdefull partner för sina kunder, en pionjär inom teknik och utveckling som djärvt följer sin vision och även främjar konkurrenskraften som finns i hela förpackningsindustrin, säger Jan Viberg.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: