Skyltföretag byter namn

Den nya grafiska profilen kommer att användas genomgående i koncernen.

Focus Neon vädrar ut det gamla och byter namn, logotyp, symbol och grafisk profil.

Focus Neon byter namn till FocusNeo. Neo betyder ny (neos) på grekiska och med skiftet vill skyltföretaget signalera att de både lyssnar till sina kunders behov samtidigt som de ständigt utvecklar spännande erbjudanden avseende teknik, produkter och tjänster

FocusNeo valde att se över hela varumärkesplattformen och det grafiska uttrycket. Samarbetspartner på den nya inslagna strategiska vägen är reklambyrån FCB Fältman och Malmén som har specialiserat sig på att bygga plattformar åt starka varumärken.

Magnus Näslund, vd för skyltföretaget som numera heter FocusNeo.

Den nya plattformen kommunicerades ut på ett internt event i september månad. Symbolen som liknar en stjärna består av åtta bitar som i sin tur symboliserar olika områden som utgör kärnan i FocusNeos erbjudande.

-Det är viktigt att alla våra medarbetare känner sig involverade i strategin och arbetet framåt. Vi tror på våra medarbetare och våra unika styrkor, som nu får en profil som mer stämmer överens med det företag vi är idag och som vi har skapat tillsammans. Den nya profilen ska spegla vårt arbete och visa på att vi är nytänkande och innovativa i det dagliga. Det ligger helt enkelt i vårt dna, säger Magnus Näslund, vd för FocusNeo.

Den grafiska profilen kommer att användas genomgående i koncernen som i dag har kontor i hela Norden. Skiftet sker successivt under hösten 2018 och in i 2019.Företagssymbolen liknar en stjärna som består av åtta bitar som i sin tur symboliserar olika områden som utgör kärnan i FocusNeos erbjudande.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Programvara för storformat håller takten med höga hastigheter

Canon har samarbetat med mjukvaruföretaget One Vision för att integrera storformatskrivare med en programvara som automatiserar arbetsflödet från början till slut.
– Kunder måste kunna vända bort jobb snabbare för att kunna möta efterfrågan, och samtidigt minimera sina resurser, säger Michele Tuscano på Canon. 

Publicerat av: 

Epson fixar många tröjor och tyger

Epson har sina rötter i att göra skrivare för fotografer. Därför var man tidigt ute med extra färger som grått och ljusare varianter av cyan och magenta. Allt för att återge färgerna så precist som möjligt. Nu kommer en ny skrivare med en bredd på 160 centimeter och kapacitet att trycka åtskilliga meter i timmen.

Publicerat av: