Skyltföretag byter namn

Den nya grafiska profilen kommer att användas genomgående i koncernen.

Focus Neon vädrar ut det gamla och byter namn, logotyp, symbol och grafisk profil.

Focus Neon byter namn till FocusNeo. Neo betyder ny (neos) på grekiska och med skiftet vill skyltföretaget signalera att de både lyssnar till sina kunders behov samtidigt som de ständigt utvecklar spännande erbjudanden avseende teknik, produkter och tjänster

FocusNeo valde att se över hela varumärkesplattformen och det grafiska uttrycket. Samarbetspartner på den nya inslagna strategiska vägen är reklambyrån FCB Fältman och Malmén som har specialiserat sig på att bygga plattformar åt starka varumärken.

Den nya plattformen kommunicerades ut på ett internt event i september månad. Symbolen som liknar en stjärna består av åtta bitar som i sin tur symboliserar olika områden som utgör kärnan i FocusNeos erbjudande.

-Det är viktigt att alla våra medarbetare känner sig involverade i strategin och arbetet framåt. Vi tror på våra medarbetare och våra unika styrkor, som nu får en profil som mer stämmer överens med det företag vi är idag och som vi har skapat tillsammans. Den nya profilen ska spegla vårt arbete och visa på att vi är nytänkande och innovativa i det dagliga. Det ligger helt enkelt i vårt dna, säger Magnus Näslund, vd för FocusNeo.

Den grafiska profilen kommer att användas genomgående i koncernen som i dag har kontor i hela Norden. Skiftet sker successivt under hösten 2018 och in i 2019.Företagssymbolen liknar en stjärna som består av åtta bitar som i sin tur symboliserar olika områden som utgör kärnan i FocusNeos erbjudande.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: