Skyltföretag byter namn

PUBLICERAD: 17 oktober 2018
UPPDATERAD: 17 oktober
Den nya grafiska profilen kommer att användas genomgående i koncernen.

Focus Neon vädrar ut det gamla och byter namn, logotyp, symbol och grafisk profil.

Focus Neon byter namn till FocusNeo. Neo betyder ny (neos) på grekiska och med skiftet vill skyltföretaget signalera att de både lyssnar till sina kunders behov samtidigt som de ständigt utvecklar spännande erbjudanden avseende teknik, produkter och tjänster

FocusNeo valde att se över hela varumärkesplattformen och det grafiska uttrycket. Samarbetspartner på den nya inslagna strategiska vägen är reklambyrån FCB Fältman och Malmén som har specialiserat sig på att bygga plattformar åt starka varumärken.

Den nya plattformen kommunicerades ut på ett internt event i september månad. Symbolen som liknar en stjärna består av åtta bitar som i sin tur symboliserar olika områden som utgör kärnan i FocusNeos erbjudande.

-Det är viktigt att alla våra medarbetare känner sig involverade i strategin och arbetet framåt. Vi tror på våra medarbetare och våra unika styrkor, som nu får en profil som mer stämmer överens med det företag vi är idag och som vi har skapat tillsammans. Den nya profilen ska spegla vårt arbete och visa på att vi är nytänkande och innovativa i det dagliga. Det ligger helt enkelt i vårt dna, säger Magnus Näslund, vd för FocusNeo.

Den grafiska profilen kommer att användas genomgående i koncernen som i dag har kontor i hela Norden. Skiftet sker successivt under hösten 2018 och in i 2019.Företagssymbolen liknar en stjärna som består av åtta bitar som i sin tur symboliserar olika områden som utgör kärnan i FocusNeos erbjudande.

 

Läs vidare

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

Berlingo Media slog till med sju meter långt skyltupptåg

Warner Music Sweden och Berlingo Media skapade en sju meter lång skylt av artisten Alex Warren inför hans konsert i Stockholm i veckan. Nu är skylten på väg till Oslo och Köpenhamn.

1741810551824

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Nya textilskrivare utan behov av för- eller efterbehandling

Mimaki lanserar två nya maskiner för för textil- och konfektionsmarknaden. Maskinerna kan skriva ut både på textil och papper med både textilpigmentbläck och sublimeringsbläck.

TX330-1800B-0417_with-Image

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01