Skyltföretag byter namn

Den nya grafiska profilen kommer att användas genomgående i koncernen.

Focus Neon vädrar ut det gamla och byter namn, logotyp, symbol och grafisk profil.

Focus Neon byter namn till FocusNeo. Neo betyder ny (neos) på grekiska och med skiftet vill skyltföretaget signalera att de både lyssnar till sina kunders behov samtidigt som de ständigt utvecklar spännande erbjudanden avseende teknik, produkter och tjänster

FocusNeo valde att se över hela varumärkesplattformen och det grafiska uttrycket. Samarbetspartner på den nya inslagna strategiska vägen är reklambyrån FCB Fältman och Malmén som har specialiserat sig på att bygga plattformar åt starka varumärken.

Magnus Näslund, vd för skyltföretaget som numera heter FocusNeo.

Den nya plattformen kommunicerades ut på ett internt event i september månad. Symbolen som liknar en stjärna består av åtta bitar som i sin tur symboliserar olika områden som utgör kärnan i FocusNeos erbjudande.

-Det är viktigt att alla våra medarbetare känner sig involverade i strategin och arbetet framåt. Vi tror på våra medarbetare och våra unika styrkor, som nu får en profil som mer stämmer överens med det företag vi är idag och som vi har skapat tillsammans. Den nya profilen ska spegla vårt arbete och visa på att vi är nytänkande och innovativa i det dagliga. Det ligger helt enkelt i vårt dna, säger Magnus Näslund, vd för FocusNeo.

Den grafiska profilen kommer att användas genomgående i koncernen som i dag har kontor i hela Norden. Skiftet sker successivt under hösten 2018 och in i 2019.Företagssymbolen liknar en stjärna som består av åtta bitar som i sin tur symboliserar olika områden som utgör kärnan i FocusNeos erbjudande.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Allvarlig olycka i Kina påverkar priset på tryckfärger globalt

I slutet av mars inträffade en allvarlig olycka vid kemikalieföretaget Jiangsu Tianjiayi Chemical i Kina. Förutom de många omkomna och skadade i olyckan har det också en allvarlig inverkan på den globala råvarukedjan, inklusive material som används i uv-tryckfärger, skriver Flint Group i ett pressmeddelande.

Publicerat av: 

Umeåtryckeri ska modernisera

NRA Repro har mycket på sin att göra-lista. I det korta perspektivet ska de ställa om till mer rationella arbetsflöden för att möta efterfrågan på små serier och snabba leveranser. På några års sikt planeras flytt till nybyggda lokaler som ska öppna upp för ett mer lean-inspirerat produktionsflöde.

Publicerat av: 

Plockmatic släpper vattenbaserat lackverk

Plockmatic Industrial fortsätter utvecklingsresan med Argos Solutions och presenterar en vattenbaserad lösning speciellt utvecklad för lackning av digitaltryckta förpackningar.
– Jag vet att intresset kommer att vara stort även från andra områden, då vi här har en miljövänlig och kostnadseffektiv lösning, säger Tommy Segelberg, ansvarig för Plockmatic Industrial.

Publicerat av: