DS Smith visar allt

Fredrik Johansson, design och innovationschef på DS Smith.

DS Smith tog fram den stora portföljen under Scanpack – hela företagets kunderbjudande visas i montern som är en av de största på mässan.

– Det är hela vårt kunderbjudande. Vi bygger alltid mässor kring det. Sedan visar vi det kunderbjudandet på olika sätt, säger Fredrik Johansson, design och innovationschef på DS Smith, och pekar mot olika ytor i montern.

Vi ser en lådvägg med tryckt grafik, specialprodukter, skyltar, lyxförpackningar och det ges även exempel på automation som kan förenkla inpackning såväl som ergonomin.

E-handeln är ett alltmer betydande segment för wellpapptillverkaren och flexotrycksjätten DS Smith. Mitt i montern står ett visuellt touchbord som speglar hela företagets verksamhet i digitaliserad form.

– Ofta börjar vi här och sedan tar vi vidare kunder till olika ytor i montern beroende på vad de är intresserade av.

DS Smith har också byggt upp ett Impact Centre i miniatyr. Här får kunden möjlighet att befinna sig i en praktisk miljö genom hela distributionskedjan. Kunden får en inblick i vad en förpackning och dess utformning får för effekt i butiken och hos konsumenten i beslutsögonblicket.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Allvarlig olycka i Kina påverkar priset på tryckfärger globalt

I slutet av mars inträffade en allvarlig olycka vid kemikalieföretaget Jiangsu Tianjiayi Chemical i Kina. Förutom de många omkomna och skadade i olyckan har det också en allvarlig inverkan på den globala råvarukedjan, inklusive material som används i uv-tryckfärger, skriver Flint Group i ett pressmeddelande.

Publicerat av: 

Umeåtryckeri ska modernisera

NRA Repro har mycket på sin att göra-lista. I det korta perspektivet ska de ställa om till mer rationella arbetsflöden för att möta efterfrågan på små serier och snabba leveranser. På några års sikt planeras flytt till nybyggda lokaler som ska öppna upp för ett mer lean-inspirerat produktionsflöde.

Publicerat av: 

Plockmatic släpper vattenbaserat lackverk

Plockmatic Industrial fortsätter utvecklingsresan med Argos Solutions och presenterar en vattenbaserad lösning speciellt utvecklad för lackning av digitaltryckta förpackningar.
– Jag vet att intresset kommer att vara stort även från andra områden, då vi här har en miljövänlig och kostnadseffektiv lösning, säger Tommy Segelberg, ansvarig för Plockmatic Industrial.

Publicerat av: