DS Smith visar allt

PUBLICERAD: 25 oktober 2018
UPPDATERAD: 25 oktober
Fredrik Johansson, design och innovationschef på DS Smith.

DS Smith tog fram den stora portföljen under Scanpack – hela företagets kunderbjudande visas i montern som är en av de största på mässan.

– Det är hela vårt kunderbjudande. Vi bygger alltid mässor kring det. Sedan visar vi det kunderbjudandet på olika sätt, säger Fredrik Johansson, design och innovationschef på DS Smith, och pekar mot olika ytor i montern.

Vi ser en lådvägg med tryckt grafik, specialprodukter, skyltar, lyxförpackningar och det ges även exempel på automation som kan förenkla inpackning såväl som ergonomin.

E-handeln är ett alltmer betydande segment för wellpapptillverkaren och flexotrycksjätten DS Smith. Mitt i montern står ett visuellt touchbord som speglar hela företagets verksamhet i digitaliserad form.

– Ofta börjar vi här och sedan tar vi vidare kunder till olika ytor i montern beroende på vad de är intresserade av.

DS Smith har också byggt upp ett Impact Centre i miniatyr. Här får kunden möjlighet att befinna sig i en praktisk miljö genom hela distributionskedjan. Kunden får en inblick i vad en förpackning och dess utformning får för effekt i butiken och hos konsumenten i beslutsögonblicket.

 

Läs vidare

Roland DG lanserar nytt flaggskepp i storformatsserien

TrueVIS XP-640 är en 64-tums ekosolvent inkjetskrivare som, med en förskjuten skrivhuvudsdesign och finare droppstruktur, levererar både högre densitet och hastighet.

XP-640_Printer

Nu kan tjockare material köras i Ricoh Pro C9500

Ricoh utökar möjligheterna i sin digitalpress Pro C9500. Maskinen har en ny tjänst som gör det möjligt att skriva ut tjockare material än tidigare som till exempel olika paket. 

Skärmavbild-2025-01-14-kl.-10.20.04

Knivsta Tryckeri tar ny fart

Knivsta Tryckeri sökte och fann nya ben att stå på. Med nya skärbord från Jwei och hybridskrivare från Handtop har företaget breddat sig inom både storformat och arkbaserad efterbehandling och tagit hem mer produktion till sitt eget hus.

DSC_7705

Inprint e-handelssatsar från nya lokaler

Med flera nya maskiner har Inprint breddat verksamheten i sin nya fastighet. Nu tar tryckeriet steget in i e-handelsvärlden under ett separat varumärke.

Inprint_7777

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong