Rankas högt för hållbart arbete

Epson hyllas på guldnivå av EcoVadis för sitt arbete med att skapa en hållbar verksamhet.

Högaktade EcoVadis använder en unik CSR-metodik som utvärderar över 50 000 organisationer i 190 branscher i 150 länder. Epson hyllas på guldnivå av EcoVadis för sitt arbete med att skapa en hållbar verksamhet, som även innefattar ett företags samhällsansvar( CSR, Corporate social responsibility). Henning Ohlsson, CSR-chef på Epson Europe säger att han är mycket stolt över arbetet Epson gjort för att rankas med ett guld av Ecovadis

– På Epson vi har länge ansett att företag har ett kollektivt ansvar för att bygga en hållbar framtid, och detta inkluderar alla länkar i värdekedjan – från fabrik till kontorsgolv. Vi strävar efter detta i våra egna CSR-initiativ och i den teknik vi utvecklar för att möta våra kunders hållbarhetsmål.

Epsons system för pappersproduktion – Paperlab.

Enligt Epson hjälper deras bläckstråleteknik exempelvis kunderna att uppnå sina miljömål. Företag som skiftar från laserskrivare, kan med en bläckstråleskrivare reducera sitt avfall med 99 procent –noll utsläpp av ozongas, 92 procent mindre koldioxidutsläpp och 96 procent reducerad energiförbrukning. Epson skriver att om alla företag i Europa bytte från laser till bläckstråleskrivare skulle energibesparingarna motsvara 507 000 hushålls energiförbrukning under ett helt år

Utöver bläckteknik utvecklar Epson miljövänliga produkter över hela produktportföljen. Ett exempel på detta är innovationen Paperlab. Enligt Epson är det världens första pappersproduktionssystem med torr process. PaperLab kan producera nytt papper från avfallspapper som har destruerats på ett säkert sätt.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Skapar dokument – från rådata till godkänt korrektur

EBI erbjuder lösningar med målet att effektivisera grafisk produktion. Nu lägger de in en högre växel för att automatisera trycksaksproduktioner och förenkla för företag att skapa produktionsklara dokument, hela vägen från kundens datakälla till godkänt korrektur. En intäktskälla som den grafiska branschen har missat, menar Adim Lundin på EBI.

Publicerat av: 

Världspremiär för Ricoh och Watkiss

Engelska Watkiss har byggt en online sadelhäft och trekniv till Ricohs flaggskepp – 135-sidors maskinen ProC 9210. Under tre år har Watkiss arbetat med att få fram den här maskinen, som är beräknad att hålla åtminstone två generationer laserskrivare. Så när skrivaren efter fyra-fem år pensioneras, så kopplas en ny maskin till Watkiss.

Publicerat av: 

Säljer för 300 miljoner om året – men har inga egna direktkunder

På väg hem från Norge kom Patrik Sjölin på det nya namnet Addbrand. Han stannade bilen, googlade och saken var klar. Namnet Kuvertteamet gick i graven och ersattes i höstas av ett namn som tål att växa med och som fungerar i alla nordiska länder.

Publicerat av: