Först i Sverige med hybrid latexskrivare

Hybriden HP Latex R2000.

Ackert Reklam tar in Sveriges första HP Latex R2000 i produktionsanläggningen i Mölndal. Leverantör är Visutech som utlovar en HP-skrivare i R-serien i sin monter på mässan Sign&Print Scandinavia, 5-7 februari.

Martin Ackert, vd på Ackert Reklam i Mölndal utanför Göteborg.

Ackert Reklam är specialiserade på produktion av rollup, banderoll, textilvepor, bildekor, reflexdekor och butiksmaterial. Tillverkningen, med fokus på visuell kommunikation, sker i företagets produktion i Mölndal. Ackert har nu tagit beslutet att investera i en HP Latex R2000. Det är en hybridmaskin med latexteknik som skriver ut på flexibla och rigida material. Bläcket är vattenbaserat och ger luktfria utskrifter med lång hållbarhet, enligt Visutech. Maskininstallationen sker i slutet av januari 2019.

– Vi har sedan introduktionen av HP Latex-teknologin använt tekniken i vår produktion med gott resultat. Våra kunder uppskattar att vi använder miljövänliga tekniker och ligger i framkant både gällande material och bläck, säger vd:n Martin Ackert på Ackert Reklam.

I produktionen kommer Ackert printa både styva och flexibla material.

– Det vi vill komma åt är latexkvaliteten även på styva material, men även att latex-printa vitt på rullmaterial. Maskinen är även 3M MCS-godkänd, vilket gör att vi kan fortsätta leverera mycket bra resultat och bra garantier.

Vad blir ert fokus under 2019?

– För 2019 ser vi fortsatt ökad efterfrågan på skivmaterial, men även textil. Kunderna ökar förväntningarna gällande snabbhet och flexibilitet, vilket är spännande. Produktionerna blir mindre och mindre, men måste gå snabbare och vara kundunika.

Under Sign & Print Scandinavia som äger rum den 5–7 februari i Kistamässan ställer Visutech ut en HP Latex R-skrivare i montern.

En kommentar till “Först i Sverige med hybrid latexskrivare”
  1. Mikael Hedman skriver:

    Riktigt kul – stort grattis!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Företag tankade kunskap om digitala strategier

Förpackningsklustret Packbridge och konsultföretagen Kunskapspartner och Scorecard, bjöd in ett fyrtiotal deltagare för att sprida kunskap om digital strategi för styrelser och ledning. Eventet som ägde rum i Malmö, hade bland annat som mål att svara på hur och varför en kunds köpmönster ser ut som det gör.

Publicerat av: