tisdag 16. augusti – vecka 33
Skandinaviens största grafiska mässan Sign&Print Scandinavia pågår 5-7 februari.
Bara en gång vartannat år samlas skylt- och grafiska branschen till tre dagars branschfest. Över 3000 personer beräknas komma till Kistamässan den 5-7 februari. Helt gratis får de ta del av ett mycket omfattande seminarieprogram och får se över 1000 nya produkter och maskiner. Det är dags för Sign&Print Scandinavia.
Eftersom programmet i år är så omfattande, är det viktigt att alla från företaget kommer med – inte bara de ledande cheferna. Alla som varit på mässan får också ett diplom som bekräftar vad de varit med om.
Skandinaviens största sign- och grafiska mässa riktar sig till dig som vill se ny teknik och lösningar inom print, storformat, digital signage och förpackningstryck. Det är inte bara en gullig utställning. Här ser du maskiner och arbetsflöden som är i produktion på riktigt. Här bygger du kunskap och hör mångas version av lösning på olika problem.
Fördjupa dig i förpackning, skyltar, digital kommunikation och trycksaker. Du får se hur de bärs fram av teknikutveckling. Prata med en robotexpert, ta reda på när digitala skyltar är bäst och förstå hur artificiell intelligens kan hjälpa dig.
Sign&Print Scandinavia är mötesplatsen med fokus på tryck, direktreklam, skyltar och alla typer av visuell kommunikation samt digitaltryck på textil och förpackningar. Leverantörerna är här. Talarna likaså. Nu är det bara du som saknas. Registrering för fri entré görs här.
Välkommen!
Text: Peter Ollén
Peter Ollén | peter.ollen@agi.se| 5. februari, 2019
Hastighet, kvalitet och tillförlitlighet. Det är tre ord som Ricoh använder för att beskriva nya Ricoh Pro VC7000e, en helautomatisk press som bygger vidare på tidigare rullskrivare i serien med kontinuerlig inkjetteknik.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 12. augusti, 2022
Alla åldersgrupper engagerar sig i kundkommunikation som hamnar i brevlådan, inklusive generation Z och millennials, visar en brittisk undersökning beställd av Royal Mail.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 11. augusti, 2022
Sign&Print skrev förra året om Grizzly i Östersund som då köpte – inte bara en utan två – HP latex-skrivare. I början av sommaren var det dags för nästa investering, en flatbäddsskrivare från Epson, och i höst ska maskinparken förnyas ytterligare.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Efter rekordsiffror i maj backade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar, under juni och juli med 8,3 procent jämfört med förra sommaren. Kategorin utomhus/trafikreklam fortsätter dock att öka medan DR/annonsblad uppvisar dystra siffror.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Storbildsbolaget i Helsingborg är ute på en intensiv tillväxtresa. I slutet av året går flytten till nya moderna lokaler och för att stärka upp på personalsidan har fem nyanställda börjat på företaget under våren.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 2. augusti, 2022
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige