Branschfesten drar igång

Skandinaviens största grafiska mässan Sign&Print Scandinavia pågår 5-7 februari.

Bara en gång vartannat år samlas skylt- och grafiska branschen till tre dagars branschfest. Över 3000 personer beräknas komma till Kistamässan den 5-7 februari. Helt gratis får de ta del av ett mycket omfattande seminarieprogram och får se över 1000 nya produkter och maskiner. Det är dags för Sign&Print Scandinavia.

Eftersom programmet i år är så omfattande, är det viktigt att alla från företaget kommer med – inte bara de ledande cheferna. Alla som varit på mässan får också ett diplom som bekräftar vad de varit med om.

Skandinaviens största sign- och grafiska mässa riktar sig till dig som vill se ny teknik och lösningar inom print, storformat, digital signage och förpackningstryck. Det är inte bara en gullig utställning. Här ser du maskiner och arbetsflöden som är i produktion på riktigt. Här bygger du kunskap och hör mångas version av lösning på olika problem.
Fördjupa dig i förpackning, skyltar, digital kommunikation och trycksaker. Du får se hur de bärs fram av teknikutveckling. Prata med en robotexpert, ta reda på när digitala skyltar är bäst och förstå hur artificiell intelligens kan hjälpa dig.

Sign&Print Scandinavia är mötesplatsen med fokus på tryck, direktreklam, skyltar och alla typer av visuell kommunikation samt digitaltryck på textil och förpackningar. Leverantörerna är här. Talarna likaså. Nu är det bara du som saknas. Registrering för fri entré görs här.

Välkommen!

Text: Peter Ollén

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Högtryck för värmemattor: Printar tusentals meter under iskalla vintrar

Elvärmeprodukter i Skellefteå är långt ifrån ett klassiskt printföretag. Ändå skriver de ut tusentals kvadratmeter tjältiningsmattor en kall vinter. En ny eko solvent-skrivare levererad av Marabu kom på plats i början av året för att göra jobbet.

Publicerat av: 

Trendspaning: Så ser framtidens bokmarknad ut

Intergrafs webbinarium “”Shaping the furture of books” hade över 200 deltagare från mer än 25 länder. De fick höra om situationen på bokmarknaden såväl som om perspektiven sett från en boktryckare respektive en förläggare i en post-pandemisk värld. Många viktiga ämnen behandlades – från vikten av automatisering, mindre upplagor och minskning av lagerhållning till hållbarhet, “djup” läsning och prenumerationslösningar.

Publicerat av: