Branschfesten drar igång

PUBLICERAD: 5 februari 2019
UPPDATERAD: 5 februari
Skandinaviens största grafiska mässan Sign&Print Scandinavia pågår 5-7 februari.

Bara en gång vartannat år samlas skylt- och grafiska branschen till tre dagars branschfest. Över 3000 personer beräknas komma till Kistamässan den 5-7 februari. Helt gratis får de ta del av ett mycket omfattande seminarieprogram och får se över 1000 nya produkter och maskiner. Det är dags för Sign&Print Scandinavia.

Eftersom programmet i år är så omfattande, är det viktigt att alla från företaget kommer med – inte bara de ledande cheferna. Alla som varit på mässan får också ett diplom som bekräftar vad de varit med om.

Skandinaviens största sign- och grafiska mässa riktar sig till dig som vill se ny teknik och lösningar inom print, storformat, digital signage och förpackningstryck. Det är inte bara en gullig utställning. Här ser du maskiner och arbetsflöden som är i produktion på riktigt. Här bygger du kunskap och hör mångas version av lösning på olika problem.
Fördjupa dig i förpackning, skyltar, digital kommunikation och trycksaker. Du får se hur de bärs fram av teknikutveckling. Prata med en robotexpert, ta reda på när digitala skyltar är bäst och förstå hur artificiell intelligens kan hjälpa dig.

Sign&Print Scandinavia är mötesplatsen med fokus på tryck, direktreklam, skyltar och alla typer av visuell kommunikation samt digitaltryck på textil och förpackningar. Leverantörerna är här. Talarna likaså. Nu är det bara du som saknas. Registrering för fri entré görs här.

Välkommen!

Text: Peter Ollén

Läs vidare

De blir återförsäljare av Anapurna i Skandinavien

Nu står det klart att Konica Minolta blir återförsäljare av Agfas Anapurna-serie i Norge, Sverige och Danmark.
Agfa konica minolta

Eskils ökar tryckkapaciteten med B2-press

Lagom till jul levereras Eskils nya digitalpress. En investering som bäddar för variabeltryckta kartongförpackningar och mångsidigt tryck i stort.
Eskils kopia

Fortsatt försäljningstapp för tryckta böcker – men ett format går mot trenden

Även i år så minskar försäljningen av tryckta böcker, det visar statistik som av Svenska bokhandlareföreningen och svenska Förläggareföreningen sammanställt. De digitala tjänsterna tar alltmer mark – men pocketboken ser ett litet uppsving. 
pexels-pixabay-279222

Antalis tar över portfölj med finpapper

Antalis förvärvar den globala varumärkesportföljen med design- och premiumpapper från Arjowiggins.
Inpage-banner-v2

Senaste nytt

Stockholmstryckeri växlar upp

US-AB lägger i en högre växel med ett fullutrustat broschyrhäftsystem från Plockmatic och satsar samtidigt på att bredda erbjudandet med en e-handelsplattform för profiltrycksaker.
Usab3

Vinnarna klara i folietävling

Den årliga Hexis-fototävlingen fick in fler än 450 bidrag. Nu har vinnarna utsetts.
Hexis_collage_1

Spandex satsar på pvc-fri folie

Med målet att det ska vara precis lika enkelt och billigt att välja pvc-fria som traditionella folier så lanserade Spandex i dagarna sin nya serie print- och skärfolier, ImagePerfect EverGreen.
Screenshot 2022-12-07 at 12.01.51

Servicefokus och försäljningsrekord i sikte

Återförsäljaren KA Olsson & Gems ser ut att stänga verksamhetsåret med de bästa försäljningssiffrorna någonsin, enligt försäljningschefen Emil Gillmor. Förklaringen beror delvis på ett uppsving på dekor­sidan. Samtidigt vässas produktportföljen ytterligare med fler nyheter för bilfolierare.
emil