Tyskar köper in sig i svenskt bolag

Det blir en ny ägarkonstellation och nya styrelsemedlemmar i ett svenskt skyltbolag

Den sedan tidigare samarbetspartnern Maas+Roos blir minoritetsägare i svenskt skyltbolag.

Maas+Roos är tysk helhetsleverantör av både traditionella och digitala skyltar och har sedan lång tid tillbaka varit en samarbetspartner till ett svenskt skyltbolag. Framför allt har fokus legat på led-tekniken och tillsammans med svenskarna tog de fram LPFLEX-tekniken. Enligt dem är detta en världsledande teknik för skyltar som använder led-belysning.

Affären är ett mycket viktigt steg i vår strategiska ambition att bli en global, världsledande leverantör av skyltlösningar. Det svenska bolaget Focus Neos styrkor inom försäljning, design och projektledning blir ett fantastiskt tillskott till vårt erbjudande, säger Alexander Burrak, vd för Maas+Roos Group.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Slut med oadresserad reklam i brevlådan

Postnord avvecklar sin verksamhet för oadresserad direktreklam (ODR) som riktar sig till hushåll. Det är inte längre en lönsam affär för företaget, som pekar på en prispressad marknad och stigande papperspriser som bakgrund till beslutet. Istället ska fokus ligga på mer målgruppsanpassad adresserad reklam.

Publicerat av: 

Planprint: ”En plattform med stora möjligheter för användaren”

Fujifilm har kraftsamlat för att ta fram en helt egenutvecklad storformatsportfölj till marknaden globalt. Spandex är ensam återförsäljare av Fujifilms storformatsskrivare i Sverige och produktansvarige Tomas Källroos ser stor potential för flatbädden Acuity Prime.

Publicerat av: 

Fansen lyfter företaget till framgång

Många företag vill synas på sociala medier, men för att lyckas gäller det att ha följare som snarare är fans än bara köpare. Det säger Niklas Kjärhus som hittat en särskild nisch genom att sälja dekaler till crosscyklar, och marknadsför sig till sina drygt 100 000 följare på Instagram.

Publicerat av: