JCDecaux: ”Massiv expansion av fristående digitala reklamtavlor”

En av digitala skyltarna som i dag går att se längst Birger Jarlsgatan i Stockholm.

Flera attraktiva adresser i Stockholm kommer att förnyas med en rad fristående digitala reklamtavlor, skriver JCDecaux på sin hemsida.

För två år sedan lanserade företaget konceptet Digisize som består av digitala skärmar placerade längst väggrenen. Här kan företag visa rörlig, digital reklam på 139 olika reklamytor i Sveriges elva största städer. Enligt företaget är skyltarna placerade vid huvudgator, torg och generellt välbesökta platser i städerna.

Medan de tidigare installationerna har skett på bland annat Sveavägen, Drottninggatan och Kungsgatan kommer nu skyltar även att kunna ses på adresser som Norrmalmstorg, Kungsholmstorg och Norr Mälarstrand.

– Expansionen innebär att vi under 2019 kan erbjuda den absolut starkaste digitala utomhus-serien i Stockholm, skriver JCDecaux på sin hemsida.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Första nordiska grafiska Corona rapporten

Danska grafiska organisationen Grakom (ej att förväxla med svenska Grafkom) presenterar de första siffrorna över hur medlemmarna har drabbats av Corona. I korthet kan sägas att de tappat en tredjedel av omsättningen under andra kvartalet. Skillnaderna är dock betydande. Medan leverantörer talar om närmast stillastående maskinförsäljning och promotionföretagen haft det mycket tufft, så har etikettillverkarna […]

Publicerat av: 

Fespa flyttar till Holland

Fespamässan flyttas än en gång. Fespa har haft ett besvärligt år. Först tvingades man ställa in årets mässa i Madrid, på grund av Corona. Sedan flyttade man mässan till oktober i år, då det bedömdes att det skulle vara säkrare. Fortfarande i Madrid. Nu har ett nytt beslut fattats. Nästa Fespamässa blir 9-12 mars 2021 […]

Publicerat av: