Offsettryckeri ökar försäljningen

Linköpingsföretaget Larsson offsettryckeri redovisar ett bokslut med ökad försäljning. Bolaget har under året samtidigt investerat i ett nytt affärssystem och en ny digitalpress för att trycka mindre upplagor.

Larssons omsättning, för räkenskapsåret som stängde sista augusti 2019, ökar med drygt 5,9 miljoner kronor jämfört med föregående året. Det är en stegring med 13 procent, en omsättning som stannar på 50 miljoner kronor. Rörelseresultatet mer än halveras, från 1,4 miljoner kronor året innan till 647 000 kronor. Årets resultat på sista raden landar på 1,1 miljoner kronor.

Larssons offsettryckeri har två offsetpressar till sitt förfogande i lokalerna i Linköping. Där finns också en mindre digitaltrycksavdelning, prepress, bokbinderi, lagerhållning och distribution. Under verksamhetsåret som gått har företaget installerat en HP-indigo-digitalpress och ett nytt affärssystem.

 

 

 

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Fespas vd om avhoppen i pandemin: ”Övertygad att B2B-event som Fespa kan fortsätta”

Den officiella pr-kampanjen för mässan Fespa Global Print Expo 2021 har lanserats. Samtidigt ställer allt fler utställare in sitt deltagande på Drupa som kommer att äga rum bara några veckor senare. Sign&Print har frågat Fespas vd Neil Felton hur detta kommer att påverka Fespa-mässan.

Publicerat av: 

Instegsmodell för industriellt textiltryck

Med sin Monna Lisa ML-8000 riktar Epson sig främst till företag som vill ta steget in på industriellt textiltryck. Det nya bläckstrålesystemet har en utskriftsbredd på 1,8 meter, är utrustat med åtta nyutvecklade Precision Core-skrivhuvuden, och förväntas ligga på en hastighet upp till 155 kvadratmeter i timmen.

Publicerat av: