Sex vinnare i trycktävling

Swissqprint utser sex vinnare i deras The Creative Challenge.
– Årets bidrag har överträffat våra förväntningar på alla punkter, säger projektkoordinator Petra Fetting. 

The Creative Challenge, som Sign&Print har skrivit om tidigare, har nu fått sex vinnare presenterade. I december 2019 valdes 65 bidrag ut som sedan har utvärderats av fem jurymedlemmar, allmänheten som har röstat och personal som arbetar med Swissqprint.

Originellt och komplext

– Vi har sökt efter de mest originella, mest komplexa, mest fantastiska, mest övertygande trycksakerna som producerats med en swissqprint-maskin, skrev företaget på sin hemsida när tävlingen annonserades hösten 2019.

Årets förstaplats knep Haas Werbetechnik från Österrike med ”3D-Kopf”. Även andra- och tredjeplatsen gick till två österrikiska företag, Erwin Hüttls ”Privathaus M” och Raunjakintermedias verk ”ideoopack manupacktur promotionbox”.

Överträffat förväntningar

Swissqprints projektkoordinator Petra Fetting på Fespa-mässan 2019 när företaget presenterade rullskrivaren Karibu.

– Årets bidrag har överträffat våra förväntningar på alla punkter, säger projektkoordinator Petra Fetting och fortsätter:

– Projekten kan grovt kategoriseras inom områdena reklamteknik, skyltar, display och förpackning, interiör, konstreproduktion, kommersiella och industriella applikationer och droptix (3d-effekt). Våra kunder har visat med fantastisk stil precis hur mångsidiga våra storformatskrivare är.

 

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Nannatrycket halverar
kostnad för papper och färg

Holmebo Paper lanserar ett nytt papper för riktigt tunt tryck. Tillsammans med en ny rundbindare från Horimatic skapas en produkt med full funktionalitet men minimal vikt.
– Idén är att du trycker på ett mycket tunt papper – lite drygt 14 gram per kvadratmeter. Genom att du har en produkt med minst 64 sidor – men helst 96 sidor eller fler – så får du stadgan, säger Holmebos vd Nils Ringlek.

Publicerat av: