[metaslider id=”207911″]
Swissqprint utser sex vinnare i deras The Creative Challenge.
– Årets bidrag har överträffat våra förväntningar på alla punkter, säger projektkoordinator Petra Fetting.
The Creative Challenge, som Sign&Print har skrivit om tidigare, har nu fått sex vinnare presenterade. I december 2019 valdes 65 bidrag ut som sedan har utvärderats av fem jurymedlemmar, allmänheten som har röstat och personal som arbetar med Swissqprint.
Originellt och komplext
– Vi har sökt efter de mest originella, mest komplexa, mest fantastiska, mest övertygande trycksakerna som producerats med en swissqprint-maskin, skrev företaget på sin hemsida när tävlingen annonserades hösten 2019.
Årets förstaplats knep Haas Werbetechnik från Österrike med ”3D-Kopf”. Även andra- och tredjeplatsen gick till två österrikiska företag, Erwin Hüttls ”Privathaus M” och Raunjakintermedias verk ”ideoopack manupacktur promotionbox”.
Överträffat förväntningar
– Årets bidrag har överträffat våra förväntningar på alla punkter, säger projektkoordinator Petra Fetting och fortsätter:
– Projekten kan grovt kategoriseras inom områdena reklamteknik, skyltar, display och förpackning, interiör, konstreproduktion, kommersiella och industriella applikationer och droptix (3d-effekt). Våra kunder har visat med fantastisk stil precis hur mångsidiga våra storformatskrivare är.