Sex vinnare i trycktävling

Swissqprint utser sex vinnare i deras The Creative Challenge.
– Årets bidrag har överträffat våra förväntningar på alla punkter, säger projektkoordinator Petra Fetting. 

The Creative Challenge, som Sign&Print har skrivit om tidigare, har nu fått sex vinnare presenterade. I december 2019 valdes 65 bidrag ut som sedan har utvärderats av fem jurymedlemmar, allmänheten som har röstat och personal som arbetar med Swissqprint.

Originellt och komplext

– Vi har sökt efter de mest originella, mest komplexa, mest fantastiska, mest övertygande trycksakerna som producerats med en swissqprint-maskin, skrev företaget på sin hemsida när tävlingen annonserades hösten 2019.

Årets förstaplats knep Haas Werbetechnik från Österrike med ”3D-Kopf”. Även andra- och tredjeplatsen gick till två österrikiska företag, Erwin Hüttls ”Privathaus M” och Raunjakintermedias verk ”ideoopack manupacktur promotionbox”.

Överträffat förväntningar

Swissqprints projektkoordinator Petra Fetting på Fespa-mässan 2019 när företaget presenterade rullskrivaren Karibu.

– Årets bidrag har överträffat våra förväntningar på alla punkter, säger projektkoordinator Petra Fetting och fortsätter:

– Projekten kan grovt kategoriseras inom områdena reklamteknik, skyltar, display och förpackning, interiör, konstreproduktion, kommersiella och industriella applikationer och droptix (3d-effekt). Våra kunder har visat med fantastisk stil precis hur mångsidiga våra storformatskrivare är.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Djupdyk i digitaltryckt inredningsdekor – dess möjligheter och framtid

De klassiska trycksakerna, personaliserat eller producerat i små upplagor är ingen match digitaltryck. Men det finns också framtida marknader och en är inredning och utformning fysiska miljöer. Sign&Print intervjuar interiör- och dekorexperten Rachel Nunziata om vad tryckerier bör tänka på när de går in på denna marknad.

Publicerat av: 

Luleåföretag tar in kraftfull fräsning

Ett två gånger tre meter stort skärbord med en kraftfull fräs som även tar sig igenom hårdare material som plåt och plexi. Med HS Copy & Skyltfabrikens senaste investering får de allt i en maskin. Den ska ge ökad produktionshastighet och ett automatiserat flöde i efterbearbetningen av skyltar.

Publicerat av: 

Förpackningsdesign för nybörjare – och experter

När Ink n Art lanserade sin webbshop var tanken att göra det så smidigt och enkelt som möjligt för kunder att beställa. Men också att låta kreativiteten flöda. Valet föll på designmotorn Chili Publisher Online, en mjukvara som ger användare möjlighet att skapa både unika och standardiserade förpackningar, klistermärken och tackkort.

Publicerat av: 

Expohouse: ”Det mesta utgår från en fysisk miljö”

Expohouse står till tjänst där den digitala och fysiska butiken möts. De designar, producerar, bygger och genomför butiks- och kontorsomvandlingar, från ax till limpa, till flera stora globala varumärken. Att inreda och skapa upplevelser i fasta fysiska miljöer har blivit en allt större del av företagets leverans.

Publicerat av: 

Tredubblad lokalyta ska matcha snabb expansion

Nya lokaler väntar för Folier.se. Flyttlasset går från Södertälje till Vagnhärad där leverantören kommer att bre ut sig på cirka 1 000 kvadratmeter med större lageryta och ytterligare en slitteravdelning. Richard Rindelaub, försäljningsansvarig hos återförsäljaren, förklarar varför:
– Vi expanderar så snabbt och ökar försäljningen så mycket.

Publicerat av: